قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح بازآفرینی بافت های فرسوده شهری ۱۲ هزار واحد مسکن در سطح استان امسال اجرایی شود.

اجرای ۱۲ هزار واحد مسکونی امسال در طرح بازآفرینی بافت های فرسوده

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم برای موضوع باز آفرینی بافت های فرسوده ۷۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده تا این طرح در سطح مطلوبی اجرایی شود.

 وی عنوان کرد: بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی تا کنون خراسان رضوی تنها استانی است که برنامه جامع خود را در این حوزه تهیه و ارائه  کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مشکلاتی که در سطح شهرهای استان بویژه شهرهای بزرگ و تاریخی چون مشهد، نیشابور، سبزوار، کاشمر و تربت حیدریه به دلیل قدمت و گستردگی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری داریم امید است بتوانیم از این ظرفیتی که در برنامه ششم دیده شده وتوجه و تاکید ویژه رئیس جمهوری در برنامه ششم توسعه به خوبی برای ارتقا وضعیت ساخت وسازهای شهری بهره گیریم.

وی با بیان اینکه طرح ها تهیه و برای وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، افزود : مباحثی در بحث تقسیم کار بین شهرداری ها، دستگاه های دولتی، بانک ها و بخش خصوصی بود داشت که شفاف سازی شد.

 او با بیان اینکه از جمله آن مباحث، موضوع تسهیلات و نحوه تامین آنهاست، عنوان کرد : مقرر شد برای طرح های حاشیه شهر و پیرامون حرم مطهر رضوی و بافت های فرسوده ناکارآمد داخل شهری راهکارهای مربوطه را مشخص کنیم.

 رشیدیان افزود : در مجموع احداث ۱۲ هزار واحد در برنامه اجرایی قرار گرفت و مقرر شد با تامین اعتبارآغاز شود.

 به گفته وی، ۶ هزار واحد از آنها به ساکنین این بافت ها به صورت بلاعوض در مقابل مسکن هایشان واگذار می شود و ۶ هزار واحد دیگر به متقاضیان مسکن اول با تسهیلات ارزان قیمتی که برای آنها تهیه شده اختصاص می یابد.

 وی ابراز امیدواری کرد : با استقبال خوب مسکن اولی ها بتوانیم خیلی سریع موضوع را به سرانجام برسانیم و بر اساس آمار بانک مسکن هم اکنون بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر در صندوق یکم سپرده گذاری کرده اند که افقی روشن هم برای سرمایه گذاران و هم برای دستگاه های مختلف است تا کار اجرایی سریعتر شروع شود.

 رشیدیان افزود : یکی از اقدامات اجرایی مهم هم شناسایی زمین های دولتی قابل واگذاری در این مناطق و واگذاری آنها به بخش های مربوطه است تا پروژه سریعتر اجرایی شود.

وی عنوان کرد : سرمایه گذارانی که برای ساخت و ساز در این حوزه سرمایه گذاری می کنند با توجه به عدم پیش بینی برای برنامه دو ساله ساخت مشکلاتی داشتند طی جلسه امروز ستاد در این حوزه برنامه ریزی شد و مقرر گردید برای دو سال مدت زمان ساخت پروژه ها در مشهد  ۵۰ میلیون و برای شهرستان ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد به سازنده تعلق می گیرد.

 وی افزود : پس از آن در بحث تسهیلات مسکن یکمی ها با ۶ درصد تسهیلاتی که به این افراد داده می شود، این تسهیلات سازندگان  جایگزین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.