قدس انلاین : مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: طی پارسال 30 هزار و 940 نفر بخاطر آسیب از سوانح جرحی در سطح این استان به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که نسبت به سال 1395 به میزان 12 درصد بیشتر شده است.

تصادفات جرحی در خراسان رضوی افزایش یافته است

دکتر سید آریا حجازی روز دوشنبه افزود: طی این مدت همچنین هزار و 126 مورد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در خراسان رضوی اتفاق افتاد که در مقایسه با سال ماقبل شش دهم درصد کمتر شده است.

وی در تشریح افزایش مجروحیتها ناشی از تصادفات با وجود کاهش موارد فوت نیز گفت: افزایش ایمنی جاده ها از بروز تصادفهای شدید همچون تصادف رخ به رخ که عمدتا منجر به فوت می شود کاسته است. تجهیزخودورها به کیسه هوا و افزایش خودروهای ایمن در جاده ها نیز به کاهش آمار فوت انجامیده اما رشد تصادفات جرحی را که تابعی از افزایش تعداد خودرو و رفت و آمد جاده ای می باشد سبب شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: تعداد مراجعان نزاع و درگیری به پزشکی قانونی استان نیز پارسال با یک درصد کاهش نسبت به سال ماقبل 38 هزار و420 مورد بود. این آمار در مشهد 23 هزار و 96 مورد بود که 3.4 درصد بیشتر شده است.
وی به کاهش 23 درصدی فوت ناشی از گازگرفتگی با منواکسیدکربن نیز اشاره و بیان کرد: پارسال مرگ به دلیل غرق شدگی در خراسان رضوی 42.4 درصد نسبت به سال 1395 افزایش یافت که بیشتر به دلیل شنا در استخرهای کشاورزی، مسیلها و آب بندها بوده می باشد لذا لازم است در خصوص خطرات شنا در این محلها به مردم به ویژه روستائیان اطلاع رسانی شود.
حجازی ادامه داد: در این مدت تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار نیز دو هزار و 247 مورد بود که حکایت از رشد 6.5 درصدی دارد البته بخشی از این افزایش به دلیل آگاهی مردم نسبت به قوانین جهت دریافت حقوق خود در زمینه حوادث ناشی از کار است.
وی گفت: همچنین پارسال 120 مورد پرونده کودک آزاری در اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی رسیدگی شد که نسبت به سال پیش از آن 9.8 درصد کمتر شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: اغلب مراجعات در خصوص کودک آزاری به پزشکی قانونی از سازمان بهزیستی ارجاع می شود. مراکز درمانی پیش از این تنها موارد حاد آسیب دیدگی کودکان را اطلاع می دادند اما به دلیل اطلاع رسانیهای صورت گرفته اخیرا کادر درمانی حتی با مشاهده موارد مشکوک به کودک آزاری مراجع انتظامی یا بهزیستی را در جریان می گذارند و با دستور این مراکز موضوع در پزشکی قانونی بررسی می شود.
وی در ادامه به اقدامات پزشکی قانونی برای تشخیص اختلالات جنسیتی نیز اشاره و بیان کرد: طی سال 96 این مراجعات در مشهد کمتر از 10 مورد بود. پزشکی قانونی در فرایند درمان افراد دارای اختلال جنسیتی با مراکز درمانی نقش تعاملی دارد.
حجازی ادامه داد: برخی از این افراد از سایر استانها برای عمل جراحی به مشهد آمده اند. نیاز این افراد به عمل جراحی برای تغییر جنسیت با معاینات پزشکی قانونی مورد تایید قرار می گیرد .
وی همچنین تعداد کل مراجعان پارسال به پزشکی قانونی را در خراسان رضوی 140 هزار نفر اعلام و بیان کرد: معاینات عمده ترین فعالیت ین اداره کل را شامل می شود و پس از آن تشکیل کمیسیونها، آزمایشگاه و تشریح به ترتیب در رده های بعدی خدمات پزشکی قانونی قرار دارند .
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تعداد کارمندان این اداره کل را250 نفر اعلام و بیان کرد: 68 نفر از این تعداد پزشک هستند. این اداره کل از نظر فضای فیزیکی مناسب و کافی برای ارائه خدمات به مراجعان و تامین نیروی پزشک به دلیل مسئولیت زیاد و پائین بودن دستمزدها با مشکل مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.