قدس انلاین : مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی بازرسی این اداره کل بر بازار و اصناف مختلف در سطح استان آغاز شده است.

طرح نظارتی تعزیرات در خراسان رضوی آغاز شده است

حمیدرضا کریم روز دوشنبه افزود: اجرای این طرح با هدف صیانت از حقوق شهروندی، نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمتها با جدیت در سطح اصناف مختلف دنبال می شود.

وی ادامه داد: هم اینک طرح بازرسی از بازار لوازم خانگی در مشهد در حال اجرا است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: همچنین نظارت بر بازار موبایل و نظارت بر قیمت تولیدات مواد غذایی از دیگر طرحهای برنامه ریزی شده است.
وی همچنین به اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: در جریان اجرای این طرح هزار بازرسی بر فعالیت صنوف و اتحادیه ها، مراکز عرضه مواد پروتئینی، قنادیها، رستوران ها و دیگر بخشهای بازار صورت گرفت و 200 پرونده تخلف در همین ارتباط تشکیل شد.
به ازای هر 29 مصرف کننده در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد. جمعیت صنفی خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنفی کشور و سهم صنوف تولیدی این استان از بازار کشور 22 درصد است.
165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالند. در مجموع 218 هزار و 678 واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 48 درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود 17 درصد آنها تولیدی، 16 درصد خدماتی و بیش از 18 درصد خدمات فنی است. همچنین 513 اتحادیه صنفی در 28 شهرستان استان خراسان رضوی فعالیت می کنند. همچنین 110 هزار واحد صنفی در کلانشهر مشهد پروانه کسب دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.