قدس آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: اصلاحات هندسی انجام شده در معابر شهری از دلایل کاهش تصادفات منجر به مرگ در شهر مشهد بوده است.

کاهش ۸ دهم درصدی تصادفات منجر به مرگ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر آریا حجازی  در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، افزود: سال گذشته تعداد ۳۷۳ نفر بر اثر تصادف در مشهد فوت کرده‌اند که این رقم نسبت به سال ۹۵ کاهش هشت دهم درصدی داشته است، البته این کاهش چشمگیر نیست زیرا تنها اصلاح هندسی معابر و نظارت پلیس راهور کفایت نمی‌کند و برای کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ سازی و در نظر گرفتن جرایم سنگین‌تر داریم.

وی اضافه کرد: در مجموع سال گذشته یک هزار و ۱۲۶ نفر بر اثر تصادف در خراسان رضوی فوت کرده‌اند که نسبت به سال ۹۵ حدود شش دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در دو ماه ابتدایی سال ۹۷ حدود ۵۹۵ نفر در استان فوت کرده‌اند که ۱۵۶ مورد آن بر اثر تصادفات رانندگی بوده است.

حجازی ادامه داد: سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۵۹۱ معاینه در پزشکی قانونی استان انجام شده که ۷۲ هزار و ۵۴۱ مورد مربوط به شهر مشهد است که این آمار نسبت به سال ۹۵ در استان ۱۱/۶ و در مشهد ۸/۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: همچنین در دو ماه ابتدایی سال جاری ۳۱ هزار و ۲۶۶ معاینه انجام شده است.

وی افزود: این معاینات به تفکیک شامل ۱۲۰ کودک آزاری، ۳۸ هزار و ۴۲۰ نزاع، ۳۰ هزار و ۹۴۰ تصادف جرحی، ۲ هزار و ۲۴۷ حادثه کار، هزار و ۱۸۶ سقط درمانی و ۷ هزار و ۴۶۹ معاینات اختصاصی زنان و مردان و معاینات کمیسیون‌ها و آزمایشگاه بوده است.

وی به فوت ۴ هزار و ۶ نفر بر اثر حوادث مختلف در سال ۹۶ در استان اشاره و اضافه کرد: از این تعداد ۴۷ نفر براثر گاز منواکسید کربن، ۱۳۹ نفر بر اثر سوختگی، ۴۷ نفر بر اثر غرق شدگی، ۳۵ نفر براثر برق گرفتگی، هزار و ۱۲۶ نفر بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند.

حجازی تصریح کرد: از ۴ هزار و ۶ فوتی بر اثر حوادث مختلف ۲ هزار و ۹۴۴ فوتی مربوط به شهر مشهد است که از این میان ۳۶ نفر بر اثر گاز منو اکسید کربن، ۱۲۶ نفر بر اثر سوختگی، ۳۰ نفر بر اثر برق گرفتگی و ۳۷۳ نفر بر اثر تصادفات فوت شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۵۹۵ مورد فوتی در پزشکی قانونی استان ثبت شده که ۱۵۶ مورد آن مربوط به تصادفات رانندگی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.