قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: بازسازی ۱۲ هزار واحد در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خراسان رضوی مطابق برنامه ششم توسعه کشور در دستور کار قرار دارد.

بازسازی بافت های فرسوده خراسان رضوی مطابق قانون برنامه ششم توسعه

 علیرضا رشیدیان ظهر دوشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار خراسان رضوی اظهارکرد: شهرهای بزرگ خراسان رضوی از جمله  مشهد ، نیشابور ، سبزوار، کاشمر و تربت حیدریه به دلیل قدمت و گستردگی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با ظرفیت های قانونی برنامه ششم توسعه کشور بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور برای موضوع باز آفرینی بافت های فرسوده کشور ۷۹ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که خراسان رضوی برنامه جامع خود را در این حوزه به وزارت راه وشهرسازی داده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری دستگاه های دیگر از جمله شهرداری ها و بانک ها برای طرح های حاشیه شهر و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و بافت های فرسوده ناکارآمد داخل شهری راهکارهای را مشخص کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: بازسازی ۱۲ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خراسان رضوی در برنامه قرار دارد که از این تعداد ۶ هزار واحد به صورت بلاعوض به ساکنان بافت ها و  ۶ هزار واحد دیگر به متقاضیان مسکن اول با تسهیلات ارزان قیمت واگذار خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی زمین های دولتی قابل واگذاری در بافت های فرسوده برای تسریع در روند بازسازی ها خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.