قدس انلاین : مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر 108 هزار نوآموز آماده ورود به دبستان و 17 هزار کودک پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان/ 108 هزار نوآموز خراسان رضوی آماده ورود به دبستان هستند
مهین توکلی در مراسم آغاز به کار طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، گفت: این طرح با هدف شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر اجرا می‌شود و یکی از موفق‌ترین و کیفی‌ترین طرح‌های اجرا شده در آموزش‌وپرورش است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: در سال گذشته بیش از 138 هزار نفر در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که پس از بررسی‌های متعدد در نهایت حدود 1.5 درصد این دانش‌آموزان به عنوان دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر 108 هزار نوآموز آماده ورود به دبستان و 17 هزار کودک پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند، امسال 64 پایگاه اولیه، پنج پایگاه تخصصی و 37 پایگاه تخصصی مجازی امسال برای اجرای این طرح در استان پیش‌بینی شده است.

توکلی تصریح کرد : برای اجرای این طرح 617 نفر عوامل اجرایی درنظر گرفته شده است، برای این نیروها بیش از هشت هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کردیم و تمامی تست‌ها را بروزرسانی کردیم و در هر پایگاه یک مشاور زبده برای ارائه مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها مستقر کردیم تا در نهایت به بهترین شکل شاهد انجام طرح سنجش باشیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در خصوص هزینه‌هایی که باید برای دانش‌آموزان تحت پوشش پرداخت شود هم گفت: از خانواده دانش‌آموزان برای انجام این تست در ازای هر نوآموز 250 هزار ریال هزینه دریافت می‌شود ضمن اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از دانش‌آموزان عشایری برای انجام این تست‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

گفتنی است؛ طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان که از امروز به طور رسمی آغاز شد تا شهریورماه 97 ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.