اهواز_ نشست هماهنگی ستاد مرکزی جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در خوزستان، برگزار شد.

نشست هماهنگی ستاد مرکزی جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین نشست هماهنگی ستاد مردمی جشن‌های زیرسایه خورشید خوزستان در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در اهواز برگزار شد.

در این نشست که معاونت‌های مختلف این ستاد در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام دانیال اریکه، دبیر ستاد جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در تشریح جزئیات برنامه‌های امسال این ستاد، اظهار کرد: دهه کرامت دهه یادآوری‌ خوبی‌های امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است که هر ساله بین میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در کشور جشن‌هایی با عنوان زیر سایه خورشید در این دهه برگزار می‌شود که امسال هم در استان ولایت‌مدار خوزستان جشن‌ها و مراسماتی به این مناسبت برگزار می‌شود.

وی افزود: در برنامه امسال میزبان ۲۳ نفر از خادمان حرم مطهر رضوی در خوزستان خواهیم بود که در جشن‌ها و برنامه‌های همه شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند. برنامه‌های جانبی خاصی هم در کنار برنامه اصلی زیرسایه خورشید برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ها می‌توانم به تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، ویزیت رایگان بیماران توسط برخی پزشکان، تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان و حمایت از گروه‌های جهادی اشاره کنم.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیرسایه خورشید خوزستان گفت: در ستاد مرکزی برنامه امسال حدود ۳۵ نفر از یک ماه قبل مشغول کار و برنامه‌ریزی هستند، ضمن اینکه در همه شهرستان‌های خوزستان نیز افرادی در حال پیگیری امور هستند.  

وی درباره آیتم‌های جدید برنامه امسال زیرسایه خورشید در خوزستان، بیان کرد: تقدیر از تولیدکنندگان، صنعت‌گران و کارآفرینان نمونه استان یکی از کارهایی است که قرار است با حضور خدام رضوی انجام گیرد. همچنین جشنواره ((شین مثل شربت)) ویژه بانوان و دختران و جشن ویژه نوجوانان برنامه‌هایی است که امسال به‌طور ویژه به سین برنامه کلی جشن اضافه شده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان، ضمن اشاره به اهمیت جشن‌های زیرسایه خورشید، اظهار کرد: شاید برای برخی تکرار مراسم زیرسایه خورشید به‌صورت سالانه سوال برانگیز باشد که باید در پاسخ بگویم هر تکراری بد نیست و اتفاقا تکرار یاد و ذکر اهل بیت(ع) و جلب برکات آن‌ها بسیار هم مفید و زیبا است.  

وی افزود: برنامه‌های زیر سایه خورشید از برکات آستان قدس است که هم خدمات فرهنگی و هم خدمات امدادی را به کل استان‌های کشور ارائه می‌دهد. پس از انتصاب تولیت جدید آستان قدس توسط مقام معظم رهبری، خدمات آستان قدس بیشتر در کل کشور جاری شده و به‌ویژه نقاط محروم از این برکات بیشتر بهره‌مند شده‌اند و ظرفیت خوبی در جامعه در ایام برگزاری این برنامه به‌وجود می‌آید.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: ما برکات این برنامه را می‌بینیم، از زندانیانی که آزاد شدند تا زوج‌های جوانی که با تهیه جهیزیه به خانه بخت رفتند همه از برکات این برنامه بودند، ضمن اینکه نباید از آثار اخروی این برنامه و جاری شدن عطر و معرفت امام رئوف در جامعه غافل شد و امیدواریم این حرکت‌ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: گروهی که به‌عنوان ستاد اجرایی این برنامه در اهواز و خوزستان فعالیت می‌کنند، به‌نوعی در حال کار جهادی هستند و انصافا زحمات زیادی را کشیده‌اند که من از تک‌تک این عزیزان تشکر می‌کنم. به لطف خدا این برنامه سال به سال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و امروز می‌بینیم بسیاری از مردم با این برنامه آشنا هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.