اهواز_ رییس اداره پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مطابق با شیوه‌نامه ارسال شده به مدارس، دریافت هرگونه وجه از اولیا دانش‌آموزان در مدارس دولتی در هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است.

مدارس حق دریافت وجه هنگام ثبت‌ نام را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، یوسف داوودی درخصوص دریافت وجه از والدین در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های مختلف به مدارس ابلاغ شده است و براساس این دستورالعمل دریافت وجه از والدین هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی غیرقانونی است.  

وی افزود: تنها وجهی که مدارس در دریافت آن مجاز هستند، هزینه کتاب و بیمه است و مسئولان مدرسه باید نرخ‌نامه ارسال شده در این زمینه را در تابلو اعلانات مدرسه نصب کنند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این قوانین برای مدارس دولتی، شاهد و مدارس استعدادهای درخشان صدق می‌کند. مدارسی مانند مدارس استعدادهای درخشان که از دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند باید هزینه را پس از دایر شدن کلاس‌ها دریافت کنند نه در زمان ثبت‌نام.

داوودی افزود: درصورتی که مدرسه‌ای اصرار بر دریافت وجه از اولیا داشته باشد، اولیا می‌توانند به اداره ارزیابی عملکرد منطقه خود و در صورت مقدور نبودن این کار به اداره ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان مراجعه کنند و این مساله را به ما اطلاع دهند.

داوودی گفت: مدارس غیردولتی شامل این قوانین نمی‌شوند و این مدارس می‌توانند براساس نرخ‌نامه، وجه دریافت کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.