قدس آنلاین: مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مستنداتی را ارائه کردیم که مشهد حجم بیشتری از مسافر و زائر را در تمام ایام سال و مناسبت‌های مختلف میزبانی می‌کند و مستحق اختصاص بودجه بیشتری است.

چرا باید سهم خراسان رضوی از بودجه زیارت بیشتر باشد؟

به گزارش قدس آنلاین مهدی فروزان اظهار کرد: در بودجه ۹۷ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در قالب اعتبار زیارت به استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هنوز بودجه زیارت ابلاغ نشده است، بیان کرد: این بودجه به صورت بخشنامه‌ای به مرور به فرمانداری‌ها ابلاغ و برای زیرساخت‌های حوزه زیارت و گردشگری هزینه می‌شود.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: رایزنی‌هایی انجام دادیم که سهم بیشتری از بودجه زیارت داشته باشیم و در این زمینه مستنداتی را ارائه کردیم که مشهد حجم بیشتری از مسافر و زائر را در تمام ایام سال و مناسبت‌های مختلف میزبانی می‌کند و مستحق اختصاص بودجه بیشتری است.

وی عنوان کرد: سال ۹۴ بودجه زیارت داشتیم اما سال‌های ۹۵ و ۹۶ این بودجه اختصاص داده نشد و دولت امسال بعد از دوسال، بودجه زیارت را به استان‌های زیارتی اختصاص می‌دهد.

فروزان در پاسخ به این سوال که این بودجه صرف چه اموری خواهد شد، افزود: سند جامع کمی و کیفی زیارت دارای ۸۲۵ پروژه است و این بودجه در قالب پروژه‌های مصوب سند جامع کمی و کیفی زیارت هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.