قدس آنلاین: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان درآغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی خراسان رضوی با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان آموزش و پرورش استان آغاز شده است.

پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۷ هزار نوآموز پیش دبستانی برای سنجش آمادگی تحصیلی و سلامت به پایگاههای سنجش مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت شماره یک مشهدگفت: پس از انجام مراحل سنجش آمادگی تحصیلی در پایگاه سنجش آموزش و پرورش، نوآموز باید برای سنجش سلامت به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منطقه خود مراجعه کند.

دکتر امینی افزود: در مراکز خدمات جامع سلامت، مراقب سلامت، معاینات غربالگری سلامت، وارنیش فلوراید دندانها، واکسیناسیون و ثبت در سامانه پرونده الکترونیک سلامت خانوار  را انجام و سپس نوآموزان را برای معاینات پزشکی به پزشک  ارجاع می دهد.

وی با اشاره به فعال بودن واحد سلامت روان، مشاوره تغذیه و سلامت دهان ودندان گفت: بر این اساس در صورت لزوم خدمات تخصصی به نوآموزان ارائه و  در صورت نداشتن مشکل، گواهی سلامت صادر می شود که برای تکمیل فرآیند نام نویسی باید به مدرسه مربوط ارائه شود.

در مراسم آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان جمعی از مسئولان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند.

 با ارزیابی ۱۳۸ هزار و ۷۰۴ نفر پارسال در پایگاههای سنجش، ۸۴ درصد از این تعداد  بدون مشکل و ۱۶ درصد دارای اختلال شناسایی شدند.

  نوآموزان با نیازهای ویژه نیز در این میان شناسایی و  به مراکز آموزش تلفیقی معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.