رشت- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهارداشت: ما همواره بایستی مدیریت مصرف را در سرلوحه کار قرار دهیم ؛ چرا که، این کار استانی و ملی نیست بلکه کاری جهانی و فراملی است.

مدیریت مصرف برق وظیفه جهانی و فراملی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان، جمشید طالبی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آب  بسیاری از نیروگاه های برق آبی نمی توانند بطور کامل در مدار قرار بگیرند، تصریح کرد: بدلیل خشکسالی،  پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: برای پشت سر گذاشتن تابستان بدون کمترین مشکل در حوزه برق بایستی با روش های اعمال مدیریت مصرف برق جایگزین خوب و موثری در کمبود تولید باشیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیشترین مصرف برق در گیلان را در حوزه خانگی عنوان و تصریح کرد: بیشترین مصرف نیز در حوزه خانگی مربوط به استفاده ازوسایل سرمایشی است.

وی از ابلاغیه بخشنامه استانداری به ادارات دولتی ، بانک ها، موسسات غیر دولتی و شهرداری ها درباره مدیریت مصرف برق طی هفته گذشته خبر داد و افزود : براساس این بخشنامه ادارات موظفند در ماه های تیر و مرداد در ساعات اوج مصرف(۱۲الی۱۷) از مولد اضطراری استفاده کنند که بهای سوخت برای همکاری این ادارات در قبوض شان لحاظ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه اگر ۱۰ درصد کاهش مصرف را نسبت به سال گذشته داشته باشند از پاداش ضوابط اجرایی پاسخگویی بار بهره مند خواهند شد.

مهندس طالبی تنظیم تجهیزات سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، خاموش کردن تجهیزات سرمایشی نیم ساعت قبل از تعطیلی ساعت اداری را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم با فرهنگسازی و اطلاع رسانی به موقع ،  مدیریت مصرف برق را نهادینه کنیم ، نه تنها از نیاز به احداث نیروگاه های جدید برای رشد مصرف سالانه جلوگیری کرده ایم بلکه به محیط زیست نیز کمک شایانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به میزان مطالبات این شرکت از مشترکان نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در گیلان ۱۳۷ میلیارد تومان مطالبات داریم که ۳۷ میلیارد تومان مربوط به حوزه عمومی و عمدتا ادارات دولتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گیلان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک با ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق و افزون بر ۱۹ هزار پست برق وجود دارد و اگر وصول بموقع مطالبات این شرکت  انجام نشود امکان سرمایه گذاری جهت بهینه سازی شبکه های موجود و افزایش ظرفیت برای مشترکین جدید و عبور موفق از اوج مصرف برق در دو ماه تیر و مرداد امکانپذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.