قدس انلاین : معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: 750 دارالقرآن در سطح کشور فعال است و باید تلاش کنیم در کنار نخبه پروری در حوزه فعالیت‌های قرآنی نگاه عمیق‌تر و وسیع‌تری به آموزش‌های عمومی قرآن نیز داشته باشیم.

 علیرضا کاظمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه بزرگ طلایه‌داران جریان‌های قرآنی در سطح کشور هستند و امروز در فضای کنونی جامعه و اتفاقاتی که در حال وقوع است به انس و الفت با قرآن نیازمندیم چرا که تنها راه نجات جامعه و نسل جوان ما و ماندگاری در مسیر سعادت ایجاد یک پیوند عمیق و اثر بخش با قرآن عترت و نماز است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش دوری از قرآن را عامل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: امروز انس با قرآن در آموزش و پرورش را اولویت قرار دادیم و اقدامات مهمی را در همین راستا طرح‌ریزی کردیم که مسابقات قرآن فرهنگیان نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه که حمایت از چهره‌های قرآنی و ایجاد شبکه قرآنی در بین همکاران فرهنگی از جمله اهداف این مسایقه است اظهار کرد: انتظار داریم هر کدام از همکاران حاضر در این رویداد، خود محور جریانات قرآنی باشند و نهضت آموزشی قرآن را احیا کنند همچنین شایسته است استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش در راه توسعه فرهنگ قرآن و عترت را در دستور کار قرار دهند.

کاظمی با اشاره به فعالیت 750، دارالقرآن فعال در سطح کشور گفت: باید تلاش کنیم در کنار نخبه پروری در حوزه فعالیت‌های قرآنی نگاه عمیق‌تر و وسیع‌تری به آموزش‌های عمومی قرآن نیز داشته باشیم.

در ادامه جلسه قاسمعلی خدابنده گفت: معلمین، این رهروان طریق انبیاء و اولیای الهی  وظیفه‌ای خطیر و سنگین بر دوش آنهاست که اگر تمسک به قرآن، این مصحف نورانی را در برنامه‌های علمی و عملی خویش قرار ندهند هدف حیات طیبه فرزندان این کشورمحقق نمی‌شود و بنابراین خواندن و درک درست از آیات و عمل به دستورات آن اگر برای همگان واجب است برای معلمین واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: فضای پر از معنویت در استانی همچون خراسان رضوی،که به وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) متبرک است، موجب شده آموزش و پرورش با همین رویکرد، پرورش قرآنی مربیان و متربیان را در دستورکار برنامه‌های خویش قرار داده و با برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز امیدوار است به تربیت شهروندان در طراز اسلام و قرآن نزدیک گردد.

وی اظهار کرد: ترویج و گسترش فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جوامع اسلامی کنونی که همواره در معرض تهدیدها و آسیب‌های مختلف بوده است می‌تواند با روشنگری افکار و روح  مردم، جامعه را از تهاجمات فرهنگی و اجتماعی مصون دارد که دراین مسیر مهم، معلمان به عنوان ستون های خیمه تعلیم و تربیت در کشور، نقش بی‌بدیلی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این سرزمین دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: بر همین اساس نهاد آموزش و پرورش براساس تاکیدات سند تحول بنیادین و با نگاهی به لزوم تربیت نسلی تمام ساحتی، با دستور کار قرار دادن اجرای برنامه‌های دینی در سطح مدارس و همچنین برگزاری رقابت‌های شهرستانی، منطقه‌ای و استانی قرآن ، عترت و نماز  در بین دانش آموزان و فرهنگیان ، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود تلاش می‌کند با توسعه فعالیت‌های از این دست در بین آحاد جامعه مخاطب خود، زمینه توسعه فرهنگ قرآنی را در جامعه مهیا نماید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.