همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این روزها ۸۰۰ لیتر از سد اکباتان برداشت می‌شود، گفت: با توجه به اینکه رودخانه‌های فصلی را برای تأمین آب از دست داده‌ایم، مابقی نیاز را از چاه‌ها برداشت کنیم.

برداشت آب از رودخانه‌های فصلی تمام شد

به گزارش قدس آنلاین ، سید هادی حسینی‌بیدار  با بیان اینکه با شروع تابستان مصرف آب ۹.۳ درصد بالاتر رفته است، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب انتظار بالا رفتن مصرف آب را نداریم و شهروندان باید خود را با کم‌آبی وفق دهند.

وی با تأکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم حامی آب باشند، افزود: باید با تفکر صرفه‌جویی پیش رفته و آب را برای استفاده نسل‌های بعدی نیز حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه اگر بتوان زمان مصرف آب در بخش شسشتو را کاهش داد، در صرفه‌جویی آب تأثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: باید آب را تنها برای موارد بهداشتی استفاده کنیم و در مصارف دیگر از سایر منابع آبی استفاده کنیم تا موجب از دست رفتن آب شرب و تصفیه شده نشویم.

وی بیان کرد: در سال ۸۶ در همدان یک‌هزار و ۸۷۰ لیتر آب تولید می‌شد، اما پس از گذشت ۱۱ سال با اقدامات خوبی که انجام شده، اکنون تولید آب به یک‌هزار و ۶۵۰ لیتر در ثانیه رسیده که حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه تولید آب کاهش یافته است.

حسینی‌بیدار ضمن توصیه به همگان مبنی بر اینکه باید مدیریت مصرف داشت، یادآور شد: اکنون در استان همدان سرانه مصرف آب برای هر نفر ۲۴۰ لیتر است که باید این مقدار نیز کاهش یابد زیرا در کشورهای دیگر سرانه مصرف ۱۵۰ لیتر است.

وی با بیان اینکه تا خردادماه ۲۵۰ لیتر در ثانیه از سد برداشت صورت گرفت، افزود: شهر همدان و تویسرکان از سد تغذیه می‌شوند که در تویسرکان ۵۰ لیتر در ثانیه از سد و مابقی از چاه‌ها استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این روزها ۸۰۰ لیتر از سد اکباتان برداشت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه رودخانه‌های فصلی را برای تأمین آب از دست داده‌ایم، مابقی نیاز را از چاه‌ها برداشت کنیم.

منبع  فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.