کرج- داور البرزی فوتبال ایران با بیان این که کارت زرد داده شده از سوی داور به رونالدو کافی بود گفت: بهتر است بازیکنان در شرایط حساس با داور درگیر نشوند تا روی بازی تمرکز بیشتری داشته باشند.

کارت زرد برای خطای رونالدو کافی بود/داوران آسیایی قضاوت قابل قبولی داشته اند

محمد رضا اکبریان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: از آن جا که ضربه رونالدو خشونت زیادی نداشت کارت زرد بهترین جریمه برای این بازیکن بود این در حالی است که نمی توان ضعف های داور را نیز انکار کرد.

وی ادامه داد: از ابتدا مشخص بود که داور پاراگوئه ای بازی سنگینی را باید قضاوت کند و همان طور که مشاهده شد نتوانست به خوبی از عهده آن برآید از همین رو به احتمال فراوان دیگر شاهد قضاوت بازی مهمی از این داور نباشیم.

داور لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد: داور با مراجعه بیش از حد به سیستم ویدیو چک حدود ۸ دقیقه از وقت بازی را تلف کرد این در حالی است که بازیکنان ما نیز با اعتراض های خود بر این اوضاع دامن زدند.

اکبریان با بیان این که اشتباهات داوری بخشی از بازی بوده و بازیکنان حرفه ای باید خویشتنداری را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: در بازی آلمان مقابل سوئد دیدیم که مدافع آلمان در نیمه اول مستحق اخراج بود اما باتوجه به اشتباه مسلم داوری بازیکنان سوئد کوچکترین جنجالی برپا نکردند.

وی تصریح کرد: بازیکن حرفه ای که در عرصه جهانی به میدان می رود باید مراقب رفتار خود باشد چرا که پرخاشگری علیه داور نه تنها کاری را پیش نمی برد بلکه باعث می شود تا تمرکز خود را نیز از دست بدهد.

داور البرزی لیگ برتر فوتبال با اشاره به عملکرد مثبت داوران آسیایی در جام جهانی گفت: ۴ داور از آسیا در این مسابقات حضور دارند که تاکنون شاهد قضاوت های خوبی از آن ها بوده ایم و همین موضوع می تواند باعث حضور آن ها در بازی های مرحله حذفی نیز باشد.

اکبریان به عملکرد قابل توجه علیرضا فغانی در جام جهانی اشاره کرد و گفت: فغانی به خوبی از عهده بازی نخست برآمد و همین مسئله باعث شد تا قضاوت بازی حساس برزیل و صربستان نیز به او محول شود.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی داوران حاضر در جام جهانی از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند و فغانی نشان داد که توانایی قضاوت در بازی های حساس را دارد این در حالی است که ادامه حضور وی در جام جهانی تا حد زیادی به بازی برزیل و صربستان بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.