عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس احتمال می‌دهد با توجه به مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش، مسئولان این وزارتخانه چندان مخالف دریافت شهریه‌های چندین میلیونی در مدارس غیردولتی نیستند.

آموزش و پرورش چندان مخالف شهریه‌های میلیونی نیست

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباسط درازهی با اشاره به ممنوعیت دریافت شهریه و هر نوع هزینه اجباری از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام، گفت: طبق قانون، باید آموزش در مدارس رایگان باشد و این موضوع حتی در زمانی که دولت با مشکل مالی روبه‌رو است نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد مگر آنکه خانواده‌ها خود داوطلب کمک به مدارس باشند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی دریافت شهریه در مدارس، رفتار تبعیض‌آمیز با دانش‌آموزان دیده شده است، افزود: اجباری بودن پرداخت شهریه آن هم با مبالغ چندین میلیونی، به خانواده‌ها مخصوصاً خانواده‌هایی که چند فرزند محصل دارند آسیب‌های بسیاری می‌رساند.

وی با اعتقاد به اینکه آموزش و پرروش باید بر دریافت شهریه‌ها در مدارس دولتی و غیرانتفاعی توأمان نظارت جدی کند، ادامه داد: متأسفانه وزیر آموزش و پرورش با وجود طرح این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات پاسخ واضحی درخصوص برنامه خود برای افزایش نظارت‌ها بر این مهم ندادند.

درازهی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی این وزارتخانه مسئولان خود چندان مخالف دریافت این شهریه‌ها نیستند، اضافه کرد: به‌یقین می‌توان گفت همین موضوع می‌تواند یکی از عوامل اصلی ترک تحصیل در کشور باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه معلوم نیست مدارس دولتی با چه توجیه و منطقی از اولیای دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌شود، اقدامی که خلاف قانون نظام آموزش وپرورش در حال انجام است، بیان کرد: مجلس با ابزارهای نظارتی خود پیگیر این موضوع است، اما در وهله اول مسؤولان آموزش وپرورش باید پاسخگو باشند و با مدیران متخلف برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.