قدس انلاین : مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست امسال 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش دارد.

خراسانی ها 2.7 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

سیدحمید فانی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، 41 درصد مصرف گاز را مربوط به بخش نیروگاهی عنوان کرد و افزود: نیروگاه نیشابور با 306 میلیون، فردوسی با 274 میلیون و توس با 205 میلیون مترمکعب بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی را داشته اند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی های انجام شده به مناطق مختلف استان به تامین گاز پایدار رسیده ایم، افزود: در ادامه نهضت گازرسانی، امسال بطور میانگین در هر روز یک روستا و 2 واحد صنعتی در استان گازرسانی خواهد شد.
وی با اشاره به اتصال یک شهر و 365 روستای استان به شبکه گاز در سال گذشته، اظهار کرد: خراسان رضوی با دارا بودن 29 هزار و 572 کیلومتر شبکه گازرسانی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون از 2 هزار و 530 روستای واجد شرایط بهره مندی از نعمت گاز، یک هزار و 799روستا گازدارند و شمار مشترکان روستایی و شهری استان به 2 میلیون و 141 هزار مورد رسیده که از این تعداد یک میلیون و 727 هزار مشترک شهری و 414 هزار مشترک روستایی هستند.
12 هزار و 783 مشترک صنعتی عمده و جزء نیز در خراسان رضوی از سوخت گاز استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.