هاشم رسائی فر: مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته گفت: با توجه به ذخیره آبی کمتری که در حال حاضر پشت سدها نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد، نیروگاه‌های برق آبی ما عملاً در مدار نیستند و کاهش ۵۰ درصدی تولید برق از این طریق را شاهد هستیم.

کاهش ۵۰ درصدی تولید برق در مشهد

مهندس مرادی در ادامه افزود: با این شرایط برای اینکه مشکلی پیش نیاید ناچاریم از طریق مدیریت مصرف این کمبودها را جبران کنیم. در همین راستا و طبق ابلاغیه دولت به دستگاه‌های دولتی، باید ادارات و نهادهای دولتی نسبت به کاهش ۱۰ درصدی مصرف اقدام کنند در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده روزانه میزان مصرف برق ادارات به فرمانداری گزارش داده می‌شود و این کار نیز از طریق کنتورهای هوشمندی که وجود دارد امکان پذیر است و می‌شود براحتی میزان بار مصرفی را مشخص کرد.
وی اظهار داشت: شرکت برق هر روز موضوع مدیریت مصرف برق را به صورت پیامکی به اطلاع مشترکین اداری می‌رساند تا طبق بخشنامه‌ای که استانداری به ادارات کل ارسال نموده است، برای کاهش مصرف اقدام نمایند؛ ضمن اینکه مراکزی که از مولدهایی مثل ژنراتورها برای برق اضطراری استفاده کنند، از بسته‌های تشویقی می‌توانند بهره ببرند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به ابلاغیه دولت و بخشنامه‌های استانداری امکان اینکه برق اداراتی که مصرف برقشان را مدیریت نمی‌کنند وجود دارد، گفت: ادارات خودشان را موظف کرده‌اند تا در این راستا همکاری داشته باشند و فکر نمی‌کنم کار به قطع برق برسد، اما اگر این موضوع رعایت نشد، امکان هر تصمیمی با هماهنگی فرمانداری وجود دارد.
مرادی در واکنش به این موضوع که با شرایط موجود امکان خاموشی یا قطع برق در مشهد وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر میزان مصرف ما ۵۱ هزار مگاوات است و تا مرزی که برای ما در نظر گرفته شده است، فاصله داریم. سال گذشته مرز ۵/۵۵ هزار مگاوات بود که ۵۶ هزار هم خاموشی می‌شد، اما به این مرز نرسیدیم.
برای امسال هم خوشبین هستیم که با خاموشی و قطع برق مواجه نشویم، اما همان طور که بخش صنعت و کشاورزی در حال حاضر همکاری‌های لازم را دارند و در جهت مدیریت مصرف برق اقدام کرده‌اند، انتظار داریم مشترکین خانگی که چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک هستند نیز همراه باشند و هر کدام حداقل یک لامپ را خاموش کنند و مدیریت مصرف داشته باشند، حرکت خوبی در راستای عبور از بحران پیک مصرف شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.