بجستان_ دادستان عمومی و انقلاب بجستان گفت: در حالی که بجستان در استان خراسان رضوی کمترین امار جرائم را دارد برای به حداقل رساندن جرائم احتمالی ضمن استمداد از مردم هر جا مصلحت و منافع عمومی باشد به عنوان مدعی العموم ورد پیدا خواهیم کرد.

منافع عمومی و مصلحت مردم هر جا باشد ورود پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبر نگار قدس انلاین، سید محسن مهاجریان مقدم عصر امروز در نشست خبری با خبر نگاران گفت: با توجه به اینکه پیشگیری فرهنگی در جوامع غربی در مرحله اول و ۷۰ درصد پیشگیری را شامل می شود وپلیس و قوه قضائیه در مراحل بعدی هستند ولی در کشور ما این مقوله برعکس بوده و مردم قوه قضائیه و پلیس را مسئول پیشگیری از وقوع جرم می دانند.

وی با تاکید بر اینکه بحث فرهنگی اجتماعی و اعتیاد دو مقوله اصلی جرائم در بجستان شناخته شده است افزود: ده جرم اولی که در بجستان جزء بالاترین جرائم ثبت شده شامل رانندگی بدون پروانه، صدمات بدنی ناشی از تصادفات، ضرب و جرح، توهین، سرقت، ترک انفاق، استعمال مواد مخدر، تخریب، تهدید، حمل و نگهداری مواد مخدراعلام نمود.

دادستان بجستان با بیان این مطلب که برای جلوگیری برخی از جرائم مخصوصا اختلافات خانوادگی باید از ظرفیت روحانیون نیز استفاده کردگفت: مواردی را برای حفظ ارامش و امنیت شهروندان در شهرستان ورود پیدا کرده ایم که خود بسیار ارزشمند ودر خورتوجه بوده است.

مهاجریان گفت: بحث ساماندهی جشنهای عروسی ها، بحث اقتصادی و اشتغال، خروج اتباع بیگانه به منظور اشتغال بیشتر شهروندان، بحث کمیسیونهای اقتصادی و بهداشت، جلوگیری از تخلیه کود مرغ و نخاله بنایی در اطراف شهر، خلعیت اراضی  منابع طبیعی مواردی بوده که دادستانی ورود پیدا کرده و موفق عمل کرده است.

وی در ادامه گشت در منابع طبیعی و تاغزارها به منظور جلوگیری و تخریب آنها و مسدود کردن ۸ حلقه چاه غیر مجاز و فضاهای مجازی و امنیت شهری را از مقوله های دیگری اعلام کرد که توانسته ایم با موفقیت ورود پیدا کرده و موجبات ارامش و امنیت شهروندان را فراهم نماییم.

دادستان عمومی و انقلاب بجستان گفت: از آنجایی که این شهرستان یکی از امن ترین شهر های استان خراسان رضوی می باشد افزود: تلاش شده با همکاری دستگاههای زیربط دوربینهای ترافیکی تهیه و در سال ۹۷ در مبادی ورودی و مراکز اصلی شهر نصب شود که بیشتر بر اوضاع شهر و جلوگیری از وقوع جرم نیز نظارت داشته باشیم.

وی متلاشی کردن ۵ مورد از اماکن پاتوق و توزیع مواد با همکاری نیروی انتظامی رایکی دیگر از موفقیتها  دانست و اظهار داشت:هر جا منافع عمومی و مصلحت عمومی بوده به عنوان مدعی العموم وارد  و از حق مردم دفاع کرده ایم واز دستگاههای فرهنگی انتظارداریم علل و عوامل جرم در شهرستان را بررسی کرده بااستناد به ما ارئه دهند تا بتونیم در جهت حفظ ارامش و امنیت شهرستان موفق ترعمل کنیم.

مهاجریان با ارائه امار و تطبیق آن با سالهای گذشته موفقیت این قوه در بجستان را متذکر شده و گفت: به عنوان نمونه سرقتهای کوچک و بزرگ ثبت شده  در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۶  تعداد ۵ مورد کاهش نشان میدهد ولی طلاق افزایش داشته ایم که این هم باید اسیب شناسی شده و با بررسی های بعمل امده ۴ دلیل اعتیاد، خیانت جنسی، دخالت خانواده ها در امور زندگی زوجین و سن پایین ازدواج و نداشتن بلوغ عقلی را دلایل مهم طلاق اعلام کرد.

وی گفت: در بجستان جرائم خشن از قبیل ادم ربایی قتل و زنا نداشته ایم ودر خراسان رضوی نیز کمترین امار را داریم و نگرانی و دغدغه اصلی ما بحث همین سرقتها است که آن هم علاوه بر واقع شدن بر سر راه مواصلاتی ۶ استان احساس امنیت بیش از حد مردم می باشد که مخصوصا محل نگهداری دامها و محصولات کشاورزی و منازل خود را جدی نگرفته و با بررسی های بعمل امده ۳۵ درصد علتها خود مردم می باشند که مسائل امنیتی را جدی نمیگیرند.

دادستان بجستان: باتاکید بر کمک و همکاری مردم در موفقیت برخورد با جرائم از طریق سامانه سجام و تلفن ۱۲۹ گفت: درب اتاق مسئولان دادستانی بجستان همیشه به روی شهروندان گشوده بوده و انتقاد را رمز موفقیت خود دانسته و این حساسیت مردم بجستان را نیز یکی از مهمترین دلایل پایین امدن جرائم می دانیم و مثل همیشه خواستار همکاری مردم  و ارتبا ط با دادستانی می باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.