بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش ظرفیت دو برابری تصفیه خانه های فاضلاب استان در سه شهر شیروان ، اسفراین و آشخانه تا پایان سال ۹۷ خبر داد و گفت:مقوله فاضلاب در اولویت کاری شرکت قرار دارد .

ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب خراسان شمالی دو برابر افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، غلامحسین ساقی، رویکرد اساسی شرکت آب و فاضلاب استان همگام با آبرسانی از سال ۹۵  را توجه به مقوله بازچرخانی پساب و استفاده مجدد از آب عنوان کرد و افزود: لازمه آن اجرای شبکه ها، تاسیسات و تصفیه خانه های فاضلاب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۲۰ میلیارد ریال پروژه در بخش فاضلاب در استان خراسان شمالی در دست اجرا است.

وی افزود: بودجه عمرانی بخش فاضلاب استان در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته  ۲۶۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در قانون بودجه سال ۹۷ اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال در بخش فاضلاب برای استان خراسان شمالی پیش بینی شده است که این رقم نسبت به اعتبارات مصوب بودجه سال ۹۶ به میزان ۲۶۳ درصد رشد داشته است.

ساقی افزود: در قانون بودجه سال ۹۷ برای طرح فاضلاب شیروان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که شاهد رشد حدود هزاردرصدی هستیم و علاوه بر این مبلغ ۲۵ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس برای شهر شیروان بوده که اعتبار شیروان به ۸۰ میلیارد ریال افزایش می یابد و از ردیف متمرکز شهرهای دارای تنش فاضلاب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به شهرستان بجنورد اختصاص یافته است.

وی گفت: در حال حاضر  ۴۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا شده است و در سال ۹۶ بیش از ۵۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر بجنورد اجرا شده است.

وی یادآور شد : هدفگذاری شرکت برای سال ۹۷ نصب ۱۰ هزار انشعاب فاضلاب جدید است که بیشترین آن در بجنورد در مناطق خیابان هجرت ، شهرک فرهنگیان و گلستان شهر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.