وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانش‌آموزان ۶۸۰ مدال در المپیادهای علمی کسب کردند و سرآمد از این نظر بین جوامع بین المللی هستند.

کسب ۶۸۰ مدال‌ جهانی توسط دانش‌آموزان در المپیادهای علمی/ هنوز روش‌های آموزشی «سنتی» است

به گزارش قدس آنلاین،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا ۲۰۱۸ در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، ضمن تقدیر از مقام‌آوران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های نظام‌های آموزشی، توسعه استعدادها و پرورش خلاقیت است.

وی با بیان اینکه خلاقیت به معنی تمرین پیدا کردن راه‌حل‌های جدید برای حل مسایل زندگی است، گفت: شاید در ۵۰، ۱۰۰ سال پیش چنین نقشی برای نظام آموزشی متصور نبود اما مقتضیات زمان، نظام‌های آموزشی را به این سمت کشانده است.

بطحایی با اشاره به اینکه با این مشکل مواجهیم که نظام آموزشی هنوز نتوانسته است سرمایه گذاری از این بُعد داشته باشد، افزود: هنوز روش‌های آموزشی، سنتی و مبتنی بر حافظه محوری است و نیاز به تمرین و ممارست از جنس پرورش خلاقیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانش‌آموزان ۶۸۰ مدال در المپیادهای علمی کسب کردند و سرآمد از این نظر بین جوامع بین المللی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در ریاضی، فیزیک و شیمی بارها بارها قهرمان جهان شدند و حمیت و پشتکار توانسته‌اند نقایص را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با جهت گیری پرورش خلاقیت در نظام آموزشی بتوانیم موفقیت‌های بیش از پیش داشته باشیم.

بطحایی به گسترش پژوهشسراها اشاره کرد: تعداد پژوهشراهای دانش‌آموزی به بیش از ۵۰۰ پژوهشسرا رسیده است که محل پرورش خلاقیت است و باید توسعه کمی و کیفی دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.