قدس آنلاین:مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتبارات خراسان‌رضوی در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش یافته است.

افزایش اعتبارات خراسان‌رضوی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین عارف وهاب‌زاده در گرامی‌داشت سالروز مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر به موضوع پیشگیری اولیه توجه زیای شده که اولویت بسیاری از کشورهاست.

 یکی از موارد مورد توجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه، بحث پیشگیری اولیه به‌ویژه برای خانواده است؛ چرا که براساس پژوهش‌های صورت‌گرفته، والدین پس از چهار یا پنج سال از اعتیاد فرزندان خود آگاه می‌شوند.

وی افزود: در این راستا بیش از ۲۲ دستگاه فرهنگی در کشور داریم که مستقیم در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند. همچنین در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها بسته‌ایم که بخش عمده آن به آموزش و پرورش اختصاص داده شده؛ چرا که این نهاد اهمیت بسیاری دارد.

وهاب‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشگیری دیربازده و دشوار هستند، اما بایستی در زمینه دانش و اطلاعات فعالیت خود را ادامه دهیم تا در نهایت شاهد تغییر رفتاری باشیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات خراسان‌رضوی در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزایش یافته است. همچنین بایستی برنامه‌ریزی در این زمینه استاندارد باشد تا بتواتد اثربخشی خوبی را در گروه هدف به‌دنبال داشته باشد تا در سال‌های آینده کمتر به این سو حرکت کنند. حتی رهبر هم، معتقد هستند دستگاه‌ها باید ۵۰ درصد از منابع خود را به امر پیشگیری اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.