قدس آنلاین: مسئول راه‌اندازی خانه هنرمندان مشهد گفت: فرایندهای قانونی خانه هنرمندان، تصویب اساسنامه، موافقت اصولی و کارهایی که شکل قانونی خانه هنرمندان را تشکیل می‌دهد، انجام گرفته است.

فرایندهای قانونی آغاز به کار خانه هنرمندان طی شده است

به گزارش قدس آنلاین صدرا یوسفی در خصوص شکل‌گیری «خانه هنرمندان مشهد» اظهار کرد: از ابتدا ساختار، چارچوب و چارتی برای خانه هنرمندان وجود نداشته و تنها یک نام در مجموعه هنری تحت عنوان خانه هنرمندان بوده که بر اساس این نام مدتی کار انجام شده و بعد از آن هم رها شده است.

وی ادامه داد:  پیرو ابلاغی که معاونت فرهنگی شهرداری در انتهای سال گذشته به بنده لطف کردند، ما بر اساس جایگاهی که خانه هنرمندان داشته است، بازتعریفی انجام دادیم و اساسنامه‌ای را تحت عنوان یک موسسه فرهنگی چند منظوره که ذیل شهرداری فعالیت می‌کند، تشکیل دادیم. پس از آن هیئت امنا تاسیس و موسس اساسنامه را تصویب کرد و کارهای ثبت اساسنامه نیز در دو هفته گذشته انجام شد و اساسنامه با موافقت اصولی انجام شد.

مسئول راه‌اندازی خانه هنرمندان مشهد تصریح کرد: پیش‌بینی این بود که برای پنج‌شنبه هم اولین جلسه هیئت‌مدیره را داشته باشیم که از نظر ساختار اجرایی شروع به کار کنیم و امیدواریم که در هفته‌های آینده شروع کار اجرایی با تشکیل هیئت‌مدیره، خانه هنرمندان شکل اجرایی خودش را بگیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: با دستور آقای شهردار مکان ویژه‌ای برای خانه هنرمندان اختصاص داده شده و با حمایت‌هایی که آقای بختیاری داشتند، امیدواریم که یک مجموعه خوب با توان و ظرفیت بالا در مشهد شکل بگیرد.

مسئول راه‌اندازی خانه هنرمندان مشهد افزود: طی جلساتی که با آقای شهردار و هم‌چنین دکتر بختیاری داشتیم، متوجه شدیم که نگاه بسیار مثبتی در شهرداری برای شکل‌گیری خانه هنرمندان وجود دارد و امیدواریم که با تشکیل هیئت‌مدیره و ساختار اجرایی خانه هنرمندان، فضایی برای ارتباط بین هنرمندان و مجموعه‌های مختلف شهرداری بوجود آید.

یوسفی اضافه کرد: ما معتقدیم که اگر حوزه‌های تخصصی را خود هنرمندان مدیریت کنند، می‌توانند ارتباط خوبی را بین مجموعه اجرایی مانند شهرداری و مجموعه تخصصی که هنرمندان و جامعه هنری هستند به نفع توسعه فرهنگ و هنر شهر ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.