کرج- معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان البرز گفت: مردم با اعمال کمترین صرفه جویی می توانند مانع خاموشی احتمالی برق در فصل تابستان شوند.

مردم با صرفه جویی مانع خاموشی احتمالی برق در تابستان شوند

رامین فرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:۲۰ درصد از برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه های برق آبی تولید می شود که این میزان با توجه به محدودیت بهره برداری از منابع آب و افت نزولات آسمانی با کاهش همراه بوده است.

وی افزود: به طور قطع اگر قرار باشد شاهد افزایش نامتعارف مصرف باشیم با توجه به محدودیت موجود وکاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی تعادل مصرف وتولید به هم می خورد و درنهایت شاهد خاموشی برق در برخی ساعات شبانه روز خواهیم بود.

فرج با تاکید براینکه در صورت استمرار خاموشی ها  برنامه زمانبندی برای مناطق مختلف با حفظ اولویت ها اعلام می شود گفت: شهروندان می توانند با اعمال کمترین صرفه جویی نقشی موثر در پیشگیری از این اتفاق داشته باشند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان البرز  اوج بار مصرف را در تابستان بین ساعت ۱۲ظهر تا ۴ عصر عنوان کرد و گفت: در این ساعات توجه به صرفه جویی ورعایت الگوی مصرف می تواند کمک شایانی به پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی های احتمالی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در خصوص علت بروز برخی خاموشی ها در روز گذشته در مناطق مختلف کرج نمی توان اظهار نظر مشخصی داشت گفت: شبکه توزیع از دو شبکه تولید و انتقال جدا است لذا در جلساتی که امروز با مسئولان مرتبط خواهیم داشت علت این خاموشی ها بررسی و در خصوص آنها تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

وی در پایان افزود: هرگونه تصمیم گیری در خصوص مدیریت مصرف برق و خاموشی های احتمالی از طریق رسانه های گروهی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.