قدس انلاین-رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز از شناسایی و دستگیری سر باند قاچاق پرندگان حمایت شده در شهرستان ورگز خبر داد و در این رابطه افزود از ناحیه ی متهم پرونده ۲۴۱ قطعه مینا کشف و ضبط گردید.

سر باند قاچاق پرندگان حمایت شده در درگز دستگیر شد

 حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در تکمیل خبر فوق افزود:  با کسب اخباری مبنی بر فعالیت افرادی در شهرستان درگز جهت جمع آوری جوجه های مینا به قصد قاچاق و خروج آنها از شهرستان ، تحقیقات گسترده ای در این زمینه  توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز آغاز و مشخص گردید تمام جوجه های جمع آوری به یک نفر که دارای سوابق متعدد تخلف نیز می باشد ختم میگردد .

اصلاحی در ادامه افزود:  پس از شناسایی سرباند قاچاق پرندگان حمایت شده وی تحت نظر نامحسوس مامورین قرار گرفت و مخفیگاه پرندگان که در حاشیه ی شهر درگز بود شناسایی و جهت کشف تخلفات صورت گرفته مجوز بازرسی آن از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز صادر شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت : با شناسایی مخفیگاه پرندگان مامورین محل را تحت نظر قرار دادند و با تماس تلفنی به فرد متخلف وی را دعوت به محل مغازه اش نمودند و ابتدا منکر هرگونه تخلفی شد و نامبرده را به بهانه ی گرفتن نشانی وی را به محل مخفیگاه رساندند و وقتی متوجه شد که مامورین از مخفیگاه پرندگان آگاه هستند قصد انحراف مامورین به بهانه های واهی را داشت که در پایان دست از مقاومت کشید و درب مخفیگاه را باز که در بازرسی محل ۲۴۱ قطعه جوجه ی مینا کشف و ضبط گردید و متهم پرونده نیز با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شد .

اصلاحی در پایان گفت متاسفانه عده ای  برای سودجویی و رسیدن به منافع شخصی ، جوجه های پرندگان یا بره های پستانداران را از طبیعت خارج و به قیمتهای گزاف خرید و فروش می نمایند که این موضوع تاثیر منفی بر اکولوژی و تضعیف تنوع زیستی منطقه خواهد داشت .

قانونگذار تا سه سال زندان برای این تخلف در نظر گرفته است و براساس مصوبه ی ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست متخلف باید ۴۸۲ میلیون ریال به حساب خزانه واریز نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.