الشامی گفت: ارتش سوریه در چارچوب عملیات های خود برای آزادسازی تمام سرزمین های سوری از سیطره گروه های تروریستی و اشغالگران خارجی، به پیشروی ها و حملات متمرکز علیه مواضع گروه های مسلح در جنوب سوریه ادامه می دهد.

امیدواریم ارتش با کمک متحدان تمام سرزمین‌های سوری را از دست اشغالگران و تروریست‌ها آزاد کند

به گزارش قدس آنلاین، براساس گزارش ها، تعداد نیروهای به کار گرفته شده برای بازپس گیری جبهه جنوبی، کافی است و این یعنی احتمالا تمام مناطق حضور گروه های مسلح تا مرزهای جولان اشغالی مورد هدف ارتش سوریه خواهد بود و نیروهای سوریه پس از چند سال حضور تروریست های مورد حمایت رژیم صهیونیستی، کنترل تمام مناطق را به دست خواهد گرفت.

نبرد جنوب سوریه ویژگی و اهمیت خاصی دارد. از این رو برنامه محکمی برای آن چیده شده است که از طریق آن نیروهای سوریه موفق شده اند تاکنون مناطق بسیاری را در مدتی کوتاه آزاد کند.

گزارش ها حکایت از آن دارد که آمریکا و دشمن صهیونیستی از حمایت گروه های تروریستی دست بردار نیستند و ده ها کاروان سلاح از طریق مرز اردن و سرزمین های اشغالی برای گروه های تروریستی وارد سوریه شده اند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی سناریوی جدیدی را علیه دولت سوریه طراحی کرده اند که در تقویت تسلیحاتی گروه های تروریستی نمود می یابد.

"انس الشامی" نماینده سابق پارلمان سوریه درباره اهمیت جنوب سوریه و آزادسازی آن از سیطره گروه های تروریستی در گفتگو با خبرنگار بین الملل قدس آنلاین گفت: ما باید متوجه این موضوع باشیم که وجب به وجب سرزمین های سوری برای مردم و دولت سوریه، بسیار اهمیت دارد و بر همین اساس، جنوب سوریه نیز تفاوتی با دیگر مناطق ندارد. ما به عنوان مردم سوریه امیدواریم که دولت و ارتش سوریه با کمک متحدان خود در محور مقاومت تمام سرزمین های سوری را از دست اشغالگران و تروریست ها آزاد کنند.

وی افزود: جنوب سوریه چه از لحاظ استراتژیک و چه از لحاظ لجستیکی و حضور گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره، بخش بسیار مهمی از سرزمین سوریه به شمار می رود که ارتش این کشور و متحدان آن در محور مبارزه با تروریسم برای آزادسازی آن در تلاش هستند و پیشروی های چشم گیری را تا کنون محقق کرده اند.

"انس الشامی" در ارتباط با موضوع سناریوی جدید آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی علیه دولت سوریه در جنوب این کشور اظهار داشت: سناریوی جدید آمریکا بر تقویت تسلیحاتی و آموزشی تروریست ها متکی است. ارتش سوریه پیروزی های بزرگی را در جنوب محقق کرده و مناطق بسیاری را از سیطره گروه های تروریستی آزاد کرده است که این آمریکا و متحدان آن را بر آن داشته تا درصدد مقابله با این پیروزی ها باشند و با اجرای این سناریوی تازه، مانع از پیشروی ها در جنوب شوند.

وی ادامه داد: دولت سوریه برای آتش بس اراده واقعی دارد و برای تحقق این مهم با گروه های مسلح در جنوب وارد گفتگو شد، ولی آنها حاضر به آتش بس نشدند و بر ادامه جنگ اصرار ورزیدند. یگان نظارتی نیروهای روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه به پیشروی های خود در جنوب ادامه می دهد و طی روزهای اخیر ده ها نفر از عناصر تروریستی جبهه النصره را به هلاکت رسانده اند.

نماینده سابق پارلمان سوریه ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیروزی های ارتش و پیشروی هایی که محقق می کند، گروه های مسلح با آتش بس موافقت کنند؛ به ویژه آنکه برخی از گروه های معارض سوری موسوم به "ارتش آزاد" اخیرا پذیرفته است تا در کنار نیروهای ارتش، علیه عناصر تروریستی جبهه النصره بجنگند.

"انس الشامی" در رابطه با حمایت آمریکا از تروریستها در شرایط کنونی تأکید کرد: در باور ما ایالات متحده آمریکا شیطان بزرگی است که نسبت به غرب آسیا و کشورهای عربی طمع زیادی دارد و به دنبال تجزیه منطقه در راستای منافع سیاسی، اقتصادی و راهبردی خود است. ما به عنوان مردم سوریه می دانیم که تمام جنگ ها در منطقه ساخته و پرداخته دولت های کنونی و پیشین آمریکا و برخی از کشورهای عربی است که ایالات متحده از آنها به عنوان طعمه و بازیچه در راه اندازی جنگ ها استفاده می کند. تمام جنگ هایی که امروز در یمن، سوریه و عراق جریان دارد، عامل همگی آنها آمریکا و برخی از دولت های عربی منطقه هستند.

نماینده سابق مردم سوریه در پارلمان این کشور، درباره اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در شلیک موشک به سمت دمشق پس از پیروزی های ارتش در جنوب گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی از آغاز تا کنون همواره به صورت همه جانبه از گروه های تروریستی به ویژه در جنوب سوریه که هم مرز با سرزمین های اشغالی است حمایت کرده است و این رژیم امروز از موقعیت دولت سوریه و پیشروی های ارتش در جنوب عصبانی است؛ در گذشته نیز دیده ایم که هر بار ارتش سوریه پیروزی و دستاوردی را محقق کرده، رژیم صهیونیستی اقدام به انجام حملات موشکی و هوایی کرده است؛ ولی اسرائیل بداند که هیچ زمانی نخواهد توانست مانع پیشروی ارتش سوریه شود و انشالله به زودی تمام سرزمین های سوری از سیطره تروریست ها آزاد خواهد شد.

"انس الشامی" در پایان تأکید کرد که دولت و ملت سوریه خواهان آتش بس هستند و امیدوارند که راه حل سیاسی راهگشای بحران در این کشور باشد، ولی چنانچه دشمنان و گروه های مسلح راه حل سیاسی را نپذیرند، همانطور که رئیس جمهور "بشار اسد" در سخنان اخیر خود تصریح کرد، مردم سوریه پاسخ آنها را خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.