ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از بازنگری محدوده ثبت نام مدارس دولتی خبر داد و گفت: دامنه پذیرش دانش آموزان در مدارس دولتی گسترده تر شده است.

 بازنگری در محدوده ثبت نام مدارس دولتی / ایجاد ۸۰۰ پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عسگری نیکزاد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه مدارس جز هزینه کتب درسی و حق بیمه، حق دریافت هزینه دیگری از دانش آموزان را ندارند، اظهار کرد: شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز توسط شورای سیاستگذاری وزارتخانه تعیین و اینگونه مدارس حق هیچگونه دخل و تصرفی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تیم هشت نفره ای بر این موضوع نظارت دارند، اضافه کرد: برخی مدارس غیرانتفاعی براساس خدمات فوق برنامه ای که دارند، شهریه بیشتری را دریافت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در رابطه با پوشش دانش آموزان گفت: در گذشته جرات ورود به پوشش دانش آموزان وجود نداشت و عدم شفافیت مالی، نرخ های متفاوت و مُدهای گوناگون از معضلات پیش رو بود.

نیکزاد با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد مدارس استان پوشش یکسان داشتند که هم اکنون این رقم به ۶۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: در گذشته لابی هایی برای تولید لباس دانش آموزان وجود داشت و پیمانکاران بدون داشتن کارگاه، از واحدهای تولیدی بیگاری می کشیدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ کارگاه تولیدی بکار گرفته شدند و با ایجاد شفافیت مالی، بر نرخ و رنگ لباس ها نظارت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در گذشته هدایت تحصیلی رها شده بود و تعیین رشته بر اساس رغبت و توانایی نبود، گفت: عدم توجه به هدایت تحصیلی موجب شد بیش از ۶۰۰ هزار نفر در رشته تجربی در کنکور سراسری شرکت کردند.

نیکزاد با بیان اینکه دانش آموزان نسبت به استعدادهایشان آگاهی ندارند و خانواده ها نیز از توانمندی فرزندان شان باخبر نیستند، افزود: آزمون های توانایی و رغبت سنجی را برگزار و در اختیار خانواده های قرار می دهیم تا مهارت آموزی دانش آموزان تقویت شود.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر گرایش دانش آموزان به هنرستان ها افزایش یافته و با افزایش استقبال، ظرفیت هنرستان ها جوابگو نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ایجاد ۸۰۰ پایگاه تابستانه برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: در این رابطه یک پیوست فرهنگی دقیق وجود دارد.

نیکزاد در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با متوقف بودن روند ساخت خانه علم مازندران به وجود ۱۴۰ پروژه نیمه کاره در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با روند کنونی تخصیص اعتبارات، خانه علم بهشهر طی سالهای آتی به بهره برداری نخواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.