همدان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: امسال اشتغال روستایی و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی ، کمیته امداد و بنیاد شهید در برنامه های اشتغال مورد تاکید قرار گرفته است و استان همدان در حوزه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات طبق آخرین آمار در رتبه اول کشور قرار دارد.

 استان همدان در حوزه اشتغال روستایی رتبه اول کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان،جلسه شورای اداری با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل بهزیستی استان، معاونین حوزه های تخصصی و روسای دفاتر ستادی و روسای بهزیستی  شهرستانها برگزار شد.

الوند مدیر کل بهزیستی استان در مورد اتخاذ تصمیمات منطقی،جسورانه و مبتنی بر ضوابط تاکید کرد و افزود: اولویت هزینه اعتبارات در تعمیر و نگهداری اماکن اداری در بخش مناسب سازی است و توجه به خرید کالای ایرانی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی  می بایست در دستور کار قرار گیرد

وی در مورد اعتبارات اشتغال با اشاره به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در سال ۹۶ و ایجاد اشتغال بیشتر از تعهد اشتغال،  توجه به برنامه های سال جاری در حوزه اشتغال و کاهش اسیب های اجتماعی و راه اندازی فاز های تولیدی مرکز درمان ،نکهداری و کاهش آسیب معتادان ماده۱۶و بهره گیری از تسهیلات اشتغال در حوزه های سی بی آر و توسعه روستا مهد ها و پایگاه های اجتماعی  را از جمله اولویت اشتغال در سال جدید برشمرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت : کار در بهزیستی به نوعی جهاد در راه خداست و کار در سازمان بهزیستی به جهت جامعه هدف خاص هم دارای اجر معنوی و اخروی است و در دنیا راهگشای مشکلات افراد تحت پوشش است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاشهای بهزیستی در راستای تحقق اشتغال تعهد شده و بیشتر از آن این مهم را بیانگر توجه مدیریت و مجموعه بهزیستی استان به امر اشتغال دانست و گفت: امسال اشتغال روستایی و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی ، کمیته امداد و بنیاد شهید در برنامه های اشتغال مورد تاکید قرار گرفته است و استان همدان در حوزه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات طبق آخرین آمار در رتبه اول کشور قرار دارد.

توصیفیان پور در ادامه گفت: توجه به اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات روستایی در سامانه کارا و معرفی ظرفیتهای تعریف شده در سامانه در بخش های مختلف می بایست مورد توجه واقع شود که خوشبختانه در حوزه سلامت حیطه های مختلف کاری بهزیستی هم درآن دیده شده است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه  مباحث اشتغال روستایی ، روان سازی پرداخت تسهیلات از طریق بانک ها تسهیل در تخصیص و پرداخت تسهیلات ، پیگیری پرداخت تسهیلات از بانک ها و رصد اشتغال های ایجاد شده ، همه وهمه ضمن اینکه از طریق مبادی ذیربط انجام می شود، از طریق دستگاههای متولی نیز می بایست مورد توجه واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در اشتغال روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نفر در نظر گرفته شده که تا ۵۰میلیون تومان و دو نفر کارفرمایی قابل افزایش است.

توصیفیان پور:  سهمیه کاروزی استان را  ۳۶۰نفر عنوان کرد و افزود: سهمیه بهزیستی ۱۲۶ نفر است و این دوره کارورزی بین ۴تا ۶ماه است و کسورات بیمه ای توسط دولت پرداخت و مبلغی نیز متناسب با مدرک تحصیلی از ۲۷۰هزار تا ۳۵۰هزار تومان بعنوان کمک هزینه به کارورز پرداخت می شود تا در این دوره کارورز بتواند ضمن فراگیری و آشنایی با محیط کار زمینه اشتغال خود را فراهم نمایدو همچنین هزینه بیمه سهم کارفرمایی تا ۲سال با احتساب ۶ماه قبلی بمدت ۲ سال و ۶ماه توسط دولت پرداخت می شود  .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.