قدس انلاین : رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، شکارچیان غیرمجاز منطقه حفاظت شده گرزمی سرخس دستگیر شدند.

شکارچیان غیرمجاز منطقه حفاظت شده گرزمی سرخس دستگیر شدند
موسی غلامزاده اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از دوستداران محیط زیست مبنی بر شکار دو راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده گرزمی و نگهداری لاشه وحوش در مخفیگاه یکی از این شکارچیان غیرمجاز، در تحقیقات بعمل آمده و اطمینان از وجود آثار جرم در منزل متخلف، مامورین یگان حفاظت محیط زیست سرخس با همکاری پرسنل انتظامی پاسگاه بزنگان با نیابت قضایی اخذ شده، در بازرسی از منزل متخلف با رعایت حقوق شهروندی مقدار گوشت متعلق به لاشه دو راس قوچ وحشی مشاهده و کشف و ضبط  شد.

غلام‌زاده افزود: متخلفین به استناد ماده  11 و 12 قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند که علاوه بر مجازات مقرر در قانون، بابت شکار هر راس قوچ مبلغ یکصد میلیون ریال از لحاظ ضرر و زیان باید به محیط زیست پرداخت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: همچنین گزارش‌هایی مبنی بر صید و نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری توسط یکی از متخلفان و نگهداری پرنده در مخفیگاه وی، پس از طی کردن روال قانونی و اخذ دستور قضایی، در حین بازرسی از منزل متخلف یک بهله سارگپه کشف و ضبط شد.

غلامزاده افزود: با توجه به اینکه پرنده کشف شده براساس بند(ت)ماده سه قانون شکار و صید مصوب شورای عالی محیط زیست جزو گونه‌های حمایت شده محسوب می‌شود. عمل ارتکابی متخلف به استناد بند الف ماده 12 قانون شکار و صید،ماده 31 آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی جرم و مستوجب مجازات است و متخلف ضمن تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

وی گفت: با توجه به فصل جوجه‌گذاری و جوجه‌آوری پرندگان شکاری، از شهروندان تقاضا داریم از تخریب لانه پرندگان و برداشت جوجه پرندگان پرهیز و مشاهده هر گونه جوجه پرندگان شکاری آسیب دیده، فاقد قدرت پرواز و تخلف صید غیرمجاز را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.