همدان - معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: در صورت وجود اعتبار، کمک بیشتر به موضوع ساماندهی گلزار شهدای گمنام در دستور کار قرار می‌گیرد.

ساماندهی گلزار شهدای گمنام در دستور کار قرار می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری استان همدان ، محمودرضا عراقی کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار کرد: اهمیت شهدا و لزوم تکریم این عزیزان برای همگان مشخص است و استان همدان در موضوع ساماندهی گلزار شهدا پیشرو بوده و از اعتبارات خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان تقریبا تمام شده و شاید در شمار نخستین استان‌هایی باشیم که اتمام کار سلماندهی را اعلام می کنیم، افزود: زمانی در بحث نگهداری گلزارها مشکلاتی وجود داشت که با ابلاغ آیین‌نامه جدید تکلیف نگهداری مشخص شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: در مورد واگذاری بحث شهدای گمنام به سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان پیشنهاد داد که اصلاحاتی صورت پذیرد اما من فکر می‌کنم این کار به جهت اهمیت شهدای گمنام بوده تا سازمانی متولی مستقیم رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام در الوند و میدان میشان اعتبار زیادی نیاز داشت که ساخت سازه در ارتفاع را میسر سازد، خاطرنشان کرد: در این زمینه شورای برنامه‌ریزی استان اعتبارات شهرستان‌ها را بر اساس شاخص‌ها و قوانین بالادستی تقسیم می‌کند و این موارد در اختیار فرمانداری‌ها است که برای اعتبارات خود برنامه‌ریزی کند.

عراقی با بیان اینکه حذف از سرجمع اعتبارات استان و اختصاص به ساماندهی مزار شهدای گمنام نیز به سبب مهم بودن همه نیازها بسیار سخت است، گفت: ساماندهی گلزار شهدا با حذف اعتبار تامین آب یک روستا یا نیازهای بهداشتی یک منطقه ممکن نیست و این دو باید همزمان با هم پیش برده شود.

وی با ذکر یک مثال تصریح کرد: در شرایط فعلی به عنوان مثال قرارگاه خاتم‌الانبیاء شاید بتواند مبلغ کلانی برای ساماندهی کل گلزارهای شهدای گمنام اختصاص دهد اما به سبب آن که کارهای مهمتری را در دستور کار دارند و محرومیت زدایی و عمران کشور را پیش می‌برند تعادل بین موضوعات را رعایت می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان ادامه داد: از این منظر اگر کمبود اعتباری در مورد بحث شهدای گمنام وجود دارد خدای ناکرده به سبب کم توجهی به تکریم شهدا نیست بلکه به دلیل «الاهم فی‌الاهم» کردن امور و نیازهای کشور است.

وی متذکر شد: در مواردی وقتی اعتبار نقدی وجود ندارد اسناد خزانه برای مطالبات ارائه می‌شود تا در روال چرخه اقتصادی آن مبلغ طی زمانی مقرر تامین شود و بدون شک اگر اعتبار باشد دولت از این راهکارهای اقتصادی استفاده نمی کند.

عراقی ادامه دادک اختصاص مقدار مختصر نقدینگی موجود به پروژه‌های کوچک و استفاده از اسناد خزانه برای پروژه‌های بزرگ، سیاستی است که با هماهنگی سازمان مدیریت اجرا می‌شود.

وی قول داد در صورت وجود اعتبار، کمک بیشتر به موضوع ساماندهی گلزار شهدای گمنام در دستور کار قرار گیرد و تا آن زمان شهرداران و فرمانداران همت کنند با کمک سازمان همیاری شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی در تخصیص اعتبارات کار را پیش ببرند.

مشکلات راه دسترسی و تأسیسات خدماتی در برخی مزارهای ساماندهی شده، نیاز مزارهای رزن به مرمت به سبب برودت هوا، لزوم تأمین اعتبار مزار شهید محسن طهماسبی از شهدای نیروی انتظامی تویسرکان، برق‌دار شدن قریب‌الوقوع گلزارهای تویسرکان، اعتبارات ناکافی ساماندهی ۱۱ گلزار شهید گمنام در شهرستان تویسرکان، لزوم مناسب‌سازی گلزارهای شهدا برای عبور و مرور کهن‌سالان و جانبازان، متوقف شدن ساماندهی مزار شهدای گمنام کبودرآهنگ به سبب کمبود اعتبارات، فقدان طرح یادمان شهدای گمنام برای برخی نقاط از قبیل کوه الوند، پیشرفت ۹۵ درصدی ۲۵ مزار در شهرستان نهاوند از طریق اعتبارات بسیج سازندگی، اتمام برخی گلزارهای روستایی در شهرستان همدان و تهیه طرح زیارت مجازی برای گلزارهای بیش از ۵۰ مزار از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.