رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۳۸ سارق حرفه‌ای که عمدتا دارای سوابق متعدد قبلی بودند در عملیات ۴۸ ساعته پلیس خبر داد.

دستگیری ۱۳۸ سارق حرفه‌ای پایتخت/اعتراف باند ۳ نفره به ۸۰۰ فقره سرقت و زورگیری

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با اشاره به دستاوردهای این طرح اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، مرحله جدید برخورد پلیس با سارقان و مجرمین سابقه‌دار به اجرا درآمد و این عملیات با پشتیبانی چند هفته‌ای اطلاعاتی انجام شد و طی آن ۱۳۸ سارق حرفه‌ای که در قالب ۳۱ باند مجرمانه فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: ۷۳ نفر از دستگیر شدگان که معادل ۵۷ درصد از این سارقین حرفه‌ای بودند دارای سوابق متعدد جرم بودند و بسیاری از آنها به تازگی از زندان آزاد شده و مجددا اقدامات خلافکارانه خود را از سر گرفتند.

وی اشاره به فعالیت برخی از این باندهای حرفه‌ای و پیچیدگی نحوه سرقت‌های آنها گفت: از میان باندهای متلاشی شده، همکاران ما موفق شدند باندی سه نفره را دستگیر کنند که بعد از دستگیری و تا این لحظه به بیش از ۸۰۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف داشتند. همچنین دو باند سارقان مسلح که دهها فقره سرقت از مغازه‌ها را مرتکب شده بودند نیز متلاشی شد.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این موارد باند ۳ نفره‌ای که خانم‌ها و پیرزن‌ها را مورد سرقت قرار می‌داد و با ترفندی خاص و پیچیده از آنها سرقت یا زورگیری می‌کردند نیز دستگیر شد و انهدام یک باند سند نمره که ۱۵ فقره سرقت خودرو و سندسازی آنها را مرتکب شده بودند در میان دستگیر شدگان قرار داشتند.

رئیس پلیس تهران با جمع‌بندی نتایج طرح مذکور، گفت: در این طرح ۱۰ باند زورگیری، ۸ باند به سرقت منزل، ۴۱ سارق خودرو و موتورسیکلت، یک باند هفت نفره جعل کلاهبرداری، دو باند سرقت مسلحانه و زورگیری و ۱۰ محکوم متواری شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح برخورد با سارقان حرفه‌ای از سوی همکارانمان در پلیس آگاهی با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.