شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد: رابرت مولر مسئول ویژه تحقیقات مربوط به اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه های آتی تحقیقات را با تمرکز جدی بر احتمال تبانی تیم دونالد ترامپ با مسکو پیگیری می کند.

بلومبرگ: تبانی تیم ترامپ با روسیه کانون تحقیقات می شود

به گزارس قدس آنلاین، شبکه خبری آمریکایی روز سه شنبه به نقل از یک مقام آگاه از روند این تحقیقات افزوده است: مولر آماده می شود تا تحقیقات با موضوع تبانی احتمالی را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

این مقام که خواست ناشناس بماند گفت: مولر و تیمی از بازپرسان و محققان آمریکایی به دنبال دستیابی به نتیجه و محکومیت احتمالی مربوط به اتهام تبانی تا پاییز آینده هستند.
وی همچنین افزود: مولر همه توجه خود را صرف این مساله و رسیدگی به مسائل دیگری خواهد کرد و از جمله می خواهد زود درباره این مساله که آیا ترامپ مانع اجرای عدالت شده است یا نه؟ تصمیم گیری کند.
بلومبرگ نوشت: دفتر مولر از اظهار نظر درباره طرح ها و برنامه های وی خودداری کرد.
تماس های تردیدبرانگیز بین دستکم ۱۳ نفر از مقامات مرتبط با کمپین ریاست جمهوری ترامپ و روس ها، جنجال هایی را درباره احتمال تبانی با مسکو با هدف پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها برانگیخته است.
تاکنون برخی تماس ها بین مقام های کمپین ترامپ و روس ها مشخص شده و از جمله مایکل فلین مشاور امنیتی ملی پیشین پیشتر در دادگاه پذیرفت درباره ارتباط خود با روسیه و سرگئی کیسلیاک سفیر سابق این کشور در آمریکا به اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.
فلین تنها سه هفته پس از روی کار آمدن ترامپ، به علت افشای ارتباط با سفیر روسیه، ناچار به استعفا شد.
بلومبرگ ادامه داده همچنین مشخص شده نشستی با حضور روس ها و پسر ترامپ با موضوع لکه کردن وجهه سیاسی هیلاری کلینتون در برج ترامپ برگزار شده است.
برخی دیگر از تماس های تیم ترامپ با روس ها شامل گفت وگو با راجر استون مشاور کارکشته ترامپ در فلوریدا است.
بلومبرگ به نقل از یک مقام دیگر سابق آمریکایی بدون اعلام نام نیز افزوده است: نشانه های تماس های تردید آمیز روس ها، نخست اواخر سال ۲۰۱۵ به ویژه بین متحدان واشنگتن بروز کرد که اقدامات روس ها را زیرنظر داشتند.
به گفته جیمز کلپر رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی آمریکا، تماس های مداوم مقامات روس و اعضای کمپین ترامپ تا بهار سال ۲۰۱۶ زنگ هشدار را بین مقام های اطلاعاتی کشور نواخت و تحقیقات اف بی ای درباره روسیه هم رسما در ژوئیه همان سال آغاز شد.
مولر هم تاکنون مصاحبه های زیادی را در جریان تحقیقات انجام داده و در پی کسب اطلاعات زیادی درباره افرادی بوده که با روس در مدت فعالیت کمپین انتخاباتی دیدار کرده اند، اما با این حال هنوز معلوم نیست تماس ها با هماهنگی یا تحریک کرملین انجام شده است یا خیر؟
ترامپ بارها هر گونه تبانی با روس ها را رد کرده و مقامات روسیه هم اعلام کرده اند، هیچ دخالتی در روند انتخابات آمریکا نداشته اند.
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.