رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:‌ مدیران مدارس از دستورالعمل‌ ثبت‌نام به گونه‌ای استفاده کنند که در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان خلالی ایجاد نشود و استفاده از کدرهگیری فقط یکی از روش‌های احراز سکونت افراد در محدوده است.

پاسخ آموزش‌وپرورش به مشکلات خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا راه پیما در خصوص روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و در خواست کدرهگیری از آنها اظهارداشت: دستورالعمل ثبت‌نام در ماده‌ای که محدوده بندی جغرافیایی مدارس را مشخص کرده است به صراحت بیان می‌کند، مدیر مدرسه به هر نحوی که بتواند صحت آدرس منزل دانش آموز را احراز کند کفایت می‌کند و استفاده از کد رهگیری یکی از این روش‌ها است.

وی افزود: محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس جهت تسهیل فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی است و قابل ذکر است که در آئین نامه مذکور الزامی به ارائه مبایعه نامه دارای کدرهگیری نبوده و احراز محل سکونت دانش‌آموزان طی روش‌های گوناگون بر عهده مدیر مدرسه است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدیران مدارس در برخی موارد برای اثبات ادعای افراد برای زندگی در محل مورد نظر ناچار به پذیرش قولنامه‌هایی هستند که دارای کد رهگیری سال جاری باشد، افزود: البته این روش فقط یکی از چندین راهی است که مدیر مدرسه می‌تواند آن را به کار بگیرد.

راه پیما با تاکید بر اینکه مدیران مدارس به گونه‌ای از دستورالعمل‌ها استفاده کنند که شهروندان کمتر با مشکلی روبرو شوند و اخلالی در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان ایجاد نشود، بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام تصریح کرد: مدیر مدرسه برای اینکه مطمئن شود دانش‌آموزی در محدوده مدرسه زندگی می‌کند باید اسکان دانش آموز را احراز کند، یعنی مطمئن شود در همان محدوده زندگی می‌کند و آدرس اعلام شده صوری نیست.

وی بیان کرد: مدیران مدارس با آشنایی از روش‌های احراز صحت محدوده زندگی دانش‌آموزان، از روش‌های دیگری چون تحقیق محلی توسط مدرسه، امنای محل و استفاده از نامه‌های شورایاری‌های محلات بهره ببرند تا از صحت سکونت مردم در همان آدرس معرفی شده اطمینان حاصل کنند.

راه پیما افزود: مدیران محترم و تلاشگر مدارس، نمایندگان آموزش و پرورش هستند و در شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغ اختیارات قانونی کافی برای اجرای مقررات به آنها تفویض شده و انتظار می‌رود از این اختیارت جهت تسهیل در ارائه خدمات ثبت‌نام دانش‌آموزان استفاده مطلوب کنند.

وی تصریح کرد: اطمینان داریم ادارت آموزش و پرورش و مدیران پر تلاش مدارس، خدمتگزار مردم بوده و تمام توان خود را برای آسایش شهروندان و دانش آموزان به کار خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.