کرج- انتقاد از عدم حضور برخی مدیران شهرداری در جلسات کمیسیون ها و تاکید بر برگزاری منظم و به اندازه جلسات پارلمان شهری از جمله موارد مطرح شده در جلسه شصت ونهم شورای شهر کرج بود.

انتقاد ازعدم حضور مدیران شهری کرج در جلسات شورا/ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت های سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج در نطق پیش ازجلسه با تذکر به برخی از مدیران شهرداری گفت: از مدیران شهرداری جهت برگزاری جلسات کمیسیون ها دعوت می کنیم اما با عدم حضور آنها مواجه می شویم که این بی احترامی به اعضای شورای شهر است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

احد رسولی افزود: مدیران مسئولیت پذیر باشند و در جلسات کمیسیون ها حضور داشته و پاسخگو شورا و مردم باشند.

وی با بیان اینکه از مدیرانی که پاسخگو هستند و حضور مداوم دارند تشکر میکنم گفت: این مدیران با همت عالی وظایف خود را درقبال شورا و مردم انجام می دهند و همواره پاسخگو سوالات و مشکلات مردم هستند.

رئیس شورای شهر در ادامه این جلسه گفت: در ماه های اخیر و در فضای مجازی در خصوص عدم برگزاری جلسات شورای شهر به صورت مداوم، مطالبی منتشر شده که درست نیست.

وی با بیان اینکه ۹ماه از فعالیت شورای پنجم گذشته است، افزود: بر اساس قانون برگزاری ۲جلسه در هفته مصوب شده است این در حالی است که اگر ۳ هفته تعطیلات نوروزی و ۴هفته جلسات تلفیق را در نظر بگیریم۲ ماه از ۹ماه شروع فعالیت شورای پنجم را باید در آن لحاظ نکرد.

محمد نبیونی حداکثر جلسات را در مدت برگزاری شورای پنجم ۵۶ جلسه برشمرد و گفت: شورای شهر کرج میبایست تاکنون ۶۹ جلسه برگزار می کرده که از میزان تعیین شده ۸ جلسه هم بیشتر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر بالاتر بودن متوسط جلسات، جلسات کمیسیون ها نیز در ماه از ۴جلسه به ۵جلسه رسیده است و ۱۵تا۲۰جلسه کمیسیون ها برگزار شده است.

رییس شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به بازدید از بازارهای روز که تحت پوشش سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری است اشاره کرد و گفت: عملکرد این سازمان در ساماندهی بازار روزها رضایتبخش است اما بازار ماهان که در فضای وسیع  وخوبی واقع شده نیاز به ایجاد فضای سبز دارد.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر کرج به بررسی لوایح کمیسیون های سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وکمیسیون فرهنگی پرداختند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی در خصوص لوایح مطرح شده دراین کمیسیون گفت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور می بایست جزئیات طرح هادر کمیسیون بررسی تا با رفع موانع و چالش های موجود در حوزه سرمایه گذاری مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه مراحل تصویب شیوه نامه فوق الذکر در دوره سوم و چهارم مغفول مانده بود، گفت: از شروع دوره پنجم شورا و با شکل گیری کمیسیون سرمایه گذاری زمان بسیاری صرف تدوین شیوه نامه بومی مختص شهر کرج شد و باید به این واقعیت پی برد که هر شهری با توجه به شرایط و پتانسیل های نسبی خود نیازمند شیوه نامه ای منحصر به فردی است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه بررسی مصوبات گفت: بایستی از املاک و سرمایه های موجود درشهر کرج بهره وری های لازم صورت گیرد تا با کمک سرمایه گذاران به توسعه شهری دست پیدا کنیم.

فرج اله ایلیات افزود: در مجاورت مجتمع نوردیدگان در منطقه ۸ و منطقه ۴ املاکی وجود دارد که با مشارکت سرمایه گذاران می توان از آن در حوزه فرهنگی، ورزشی و تفریحی استفاده بهینه کرد همچنین یکی از مشکلات کلانشهر کرج کمبود پارکینگ عمومی در سطح شهر است که جهت احداث پارکینگ دراین زمینه می توان از آن بهره برد.

ایلیات خطاب به سرپرست شهرداری کرج گفت: آمار دقیقی از املاک و اراضی جهت بهره وری در اجرای طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری به شورای شهر ارائه شود.

بررسی شیوه نامه سرمایه گذاری شهر کرج تا پایان تیرماه

در پایان این مصوبه مقرر شد شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرج تا پایان تیر ماه بررسی نهایی شده و برای تصویب به صحن شورا ارسال شود.

اما شورای شهر در جلسه شصت ونهم خود در بحث فرهنگی نیز برخی لوایح را بررسی کرد. لایحه ارسالی شهرداری مبنی بر کمک مالی به کارکنان شهرداری و خانواده های آنان که در بیماری یا مشکلات مالی قرار دارند و پرداخت دیه جرائم در این جلسه مطرح شد که با مخالفت اعضا روبرو شد.

لایحه کمک به انجمن تالاسمی کرج به مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز در این جلسه مطرح شد که رئیس کمیسیون برنامه وبودجه در این خصوص گفت: در بودجه ۹۷ اعتباراتی در حوزه سلامت تخصیص داده شده است لذا بایستی از این انجمن ها حمایت شود.

رئیس شورای شهر نیز در این مورد گفت: افراد بسیاری به شورای شهر برای کمک به انجمن ها مراجعه می کنند ولی پس از بررسی های انجام شده مشخص می شود برخی ازاین مراجعه کنندگان مورد تائید آن انجمن نیستند.

سخنگوی شورای شهر کرج  گفت: برخی انجمن ها لابی گری را به خوبی یاد گرفته اند لذا بایستی تمامی انجمن ها و سازمان های مردم نهاد شناسایی شود تا به آنها کمک شود چراکه وظیفه شورای شهر این است که به همه کمک کنند و استثنایی قائل نشود.

در پایان این لایحه نیزبه تصویب اعضای شورای شهر کرج نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.