اهواز_ سرمربی استقلال اهواز گفت: بازیکنان تیم ملی ایران بیشتر از توان و ظرفیت هوازی(VO۲max) یا میزان اکسیژن مصرفی هر بازیکن در دقیقه خود ظاهر شدند و فاصله بین بازیکنان ایران و ستاره‌های جهان کم شده است.

 فاصله بین بازیکنان ایران و ستاره‌های جهان کم شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی خوش‌ذات با اشاره به بازی تیم ملی ایران با تیم پرتغال اظهار داشت: یک بازی نزدیک و فنی بود و ایران یک گام نسبت به بازی‌های چند سال اخیر باحضور ‌کی‌روش جلوتر بود.

وی با بیان این‌که ایران برای سه بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه داشت ادامه داد: کشمکش و عصبانیت‌های کی‌روش نسبت به کمبود زمان و تدارکاتی بیانگر برنامه‌دار بودن آن نسبت به مسابقات قبلی است.

سرمربی استقلال اهواز با اشاره به سیستم ۴-۱-۴-۱ ایران در بازی با پرتغال، افزود: در بخش میانی سعید عزت‌اللهی به عنوان هافبک دفاعی، سمت راست و چپ او به ترتیب امید ابراهیمی و وحید امیری در جلوی خط دفاع چهار نفره تیم ما قرار داشتند.

وی با بیان این‌که تیم پرتغال با ترکیب ۴-۴-۲ در شروع بازی سعی داشت با استفاده از بازیکنان کناری و هافبک‌های چپ و راست خود، ترکیبی را درست کنند و ارسال داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی دفاع وسط و هماهنگی بین مرتضی پورعلی گنجی و سید مجید حسینی توانستند کنترل کنند اما پرتغال با تغییر نگرش و تاکتیک خود در حمله سعی داشت از طریق کانال‌ داخل‌تر از خط بیرونی خود موقعیت و شانس ایجاد کند.

خوش‌ذات گفت: تیم پرتغال کی‌روش را در این بخش غافل‌گیر کردند البته ضعف حاج‌صفی در بخش دفاع باعث شد ریکاردو کوارشما گل نخست را به ثمر رساند؛ ایران در شروع نیمه دوم روند بهتری را داشت با توجه به این‌که بازیکنان می‌دانند چیزی را برای از دست دادن ندارند سرعت را در تاکتیک فنی خود قرار دادند.

دارنده مدرک مربیگری A آسیا با اشاره به این‌که کی‌روش در زمان استراحت بین دو نیمه تغییر تاکتیک دادیم و خط پرس ما جلوتر آمد و توان بازیکنان بیشتر شد، عنوان کرد: با توجه به فضای بین دفاع و دروازه‌بان، بازیکنان با غیرت رونالدو را کنترل کردند و موقعیت‌های خوبی در ادامه خلق شد که داور می‌تواند زودتر برای ما پنالتی بگیر و می‌شد بازی را بهتر ادامه داد.

وی ادامه داد: با پنالتی ایران و کسب چهار امتیاز از گروه اسپانیا و پرتغال صعود کرد؛ باتوجه به اینکه بازی در مقابل قهرمان اروپا، اسپانیا و آفریقا بازیکنان عملکرد و کارنامه خوبی از جام جهانی بدست آوردند؛ این دوره از مسابقات در ذهن کارشناسان فنی و مردم خواهد ماند.

خوش‌ذات با اشاره به این‌که بازیکنان تیم ملی ایران بیشتر از توان و ظرفیت هوازی(VO۲max) یا میزان اکسیژن مصرفی هر بازیکن دردقیقه خود ظاهر شدند، بیان کرد: بازیکنان باتوجه به همت و انگیزشی که توسط کی‌روش ایجاد شده بود بالاتر از توان و ظرفیت بازی کردند؛ امیدواریم این روند تا جام ملت‌های آسیا ادامه پیدا کند و لیگ ما نیز بهتر از سال‌های قبل ظاهر شود.

سرمربی استقلال اهواز با اشاره به این‌که لیگ ایران از نظر کیفیت و فوتبال امروز بسیار تفاوت و فاصله دارد، عنوان کرد: در فوتبال پایه نیز باید بیشتر از وضعیت موجود کار صورت گیرد تا این روند ادامه پیدا کند و در سال‌های بعد غرور بیشتری را برای مردم و ایران داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که بالاترین لژیونر ما در لیگ معمولی روسیه یا هلند بازی می‌کند، عنوان کرد: فاصله عمیقی بین بازیکنان ما و ستاره‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش وجود دارد چرا که از دوران نوجوانی در بالاترین سطح بازی و تمرین می‌کنند.

خوش‌ذات افزود: با جسارت و بحث روحی و روانی فاصله بین بازیکنان ایران و ستاره‌های جهان کم شده است و این را در بازی‌های جام جهانی می‌توان پیدا کرد؛ باید لیگ و پایه را قوی کنیم و وقت بیشتری در باشگاه‌ها، فدراسیون و هیئت‌ها بگذاریم و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ باید اجتناب کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.