بندرعباس ـ مدیر کل شیلات هرمزگان در کمیته صید استان هرمزگان از آغاز اجرای طرح دریابست از پانزدهم شهریور خبر داد.

آغاز اجرای طرح دریابست از  پانزدهم شهریور ماه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شیلات استان هرمزگان،سید پرویز محبی مدیر کل شیلات هرمزگان در کمیته صید استان با  اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان برای اولین بار درسال گذشته اظهار داشت: این طرح از سنت های صیادان در سال های دور بوده است و نزدیک به دودهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا در می آمده که با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار کمیته مدیریت صید استان تصمیمم به اجرای مجدد آن نموده است.

وی با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک  می تواند  فرصتی مغتنم  برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد.

این مقام مسئول همچینن ضمن تشکر از همراهی مسئولان استانی و شهرستانی،شورای تامین استان، نیروی انتظامی استان، نیروی دریایی سپاه،دریابانی استان، مرزبانی  و سایر دستگاهای استانی و شهرستانی  گفت: تداوم این همکاری ها و مشارکت مسئولانه صیادان،مسئولین و شهروندان گرامی  لازمه اجرای کامل دریابست برای دومین سال پیاپی در حوزه آبی استان هرمزگان خواند.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با تاکید بر لزوم اجرای طرح دریابست گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج کلیه شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی امکان تخلف شناورهاص صیادی به کمترین حد ممکن می رسد.

مسعود بارانی تصریح کرد :یکی از مهمترین تصمیماتی که می تواند در راستای دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره موثر واقع شود اجرای مطلوب دریابست است که  در این راستا بررسی ها و پژوهش های لازم به شکل مطلوبی توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که اجرای دقیق آن متضمن همراهی جامعه بهره بردار و صیادی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقرارات صید و صیادی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآور شد: آنچه مسلم است با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست) شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی فراهم می شود.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب، حدود ۴۲۰۰ فروند شناور مجاز و ۳۰ هزار نفر صیاد به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

 اجرای طرح دریابست از  پانزدهم شهریور  ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.