۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 607684

رسیدن ذخیره عملیاتی برق در نیروگاه های کشور به صفر، هشداری جدی برای تأمین برق تابستان سال جاری است؛ در حالی که همچنان پیش بینی می شود پیک مصرف برق از مرز ۵۵ هزار مگاوات در روزهای آتی بگذرد.

ذخیره برق نیروگاه‎های کشور صفر شد

به گزارش قدس آنلاین،طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه، مصرف برق ایران به ۵۴ هزار و ۲۷۵ مگاوات رسیده و برای اولین بار ذخیره برق نیروگاهی کشور به صفر رسید.

رسیدن مصرف لحظه ای برق به بیش از ۵۴ هزار مگاوات در حالی است که سقف ظرفیت عملی تولید برق کشور حدود ۵۲ هزار و ۸۰۰ تا نهایتاً ۵۳ هزار مگاوات بوده و میزان مصرف برق بیش از ۱۰۰۰ مگاوات از ظرفیت عملی تولید برق کشور در وهله فعلی، فراتر رفته است.

این میزان فاصله تولید و مصرف برق، با افزایش واردات برق و پیک سایی بخش صنعت و کشاورزی تا حدودی جبران شده؛ اما با این وجود، روز گذشته در نقاط مختلف کشور شاهد بروز خاموشی هایی پراکنده بوده ایم.

رسیدن ذخیره عملیاتی برق در نیروگاه های کشور، هشداری جدی برای تأمین برق تابستان سال جاری است؛ در حالی که همچنان پیش بینی می شود پیک مصرف برق از مرز ۵۵ هزار مگاوات در روزهای آتی بگذرد.

اگر مردم در مصرف برق در بخش خانگی، اقدام به صرفه جویی و کاهش مصرف در ساعات پیک (۱۲ تا ۱۷) و (۲۰ تا ۲۳) نکنند، احتمال تبدیل شدن خاموشی های پراکنده به خاموشی های گسترده وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.