۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 607688

با نزدیک شدن به روزهای آزمون، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر، برای داوطلبان اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، بنابراین بهتر است داوطلبان قبل از کنکور توصیه‌های تغذیه‌ای را جدی بگیرند.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای کنکوری‌ها

به گزارش قدس آنلاین،الهام کاووسی کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شهرستان شیراز گفت: دانش‌آموزان باید در شب قبل از کنکور و سه ساعت قبل از خواب، از وعده شام سبک استفاده کنند، همچنین از مصرف غذاهای سرخ شده، انواع فست‌فود، چلو به همراه حبوبات مانند لپه، عدس و لوبیا، به دلیل فعالیت بیشتر دستگاه گوارش در هضم آن خودداری کنند.

کاووسی، مصرف صبحانه در روز آزمون برای افزایش تمرکز دانش‌آموزان را بسیار ضروری دانست و افزود: وعده صبحانه باید به شکل متنوع، همراه با منابع غذایی حاوی قندهای مرکب و پروتئین‌ها نظیر کتلت یا کوکو سیب زمینی کم چرب به همراه نان سبوسدار مصرف شود، همچنین توصیه می‌شود این دانش‌آموزان در کنار وعده صبحانه از خوردن میوه‌های خشک، شیر مخلوط شده از هفت غلات، فرنی ویا شیربرنج همراه با خلال بادام غفلت نکنند.

به توصیه این کارشناس سلامت، برای پیشگیری از افت قند خون پس از گذشت چند ساعت از مصرف صبحانه، داوطلبان می‌توانند با به همراه داشتن چند عدد کشمش و انواع مغزها یا مقداری آب میوه طبیعی، موز و یا خرما، از کاهش ناگهانی قند خون جلوگیری کنند.

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب همچنین مصرف شیر، لبنیات، دمنوش گل گاوزبان و یا شربت گلاب را در میان وعده آخر شب برای کاهش اضطراب و خوابی راحت، موثر دانست و از داوطلبان شرکت در کنکور خواست تا از مصرف قهوه، چای یا نوشابه گازدار تا ۶ ساعت قبل از خواب، به دلیل دریافت بالای کافئین و کاهش کیفیت خواب و ایجاد بی خوابی، پرهیز کنند.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.