پیشروی های ارتش سوری و درگیری ها در مناطق مختلف به ویژه در مناطق جنوبی سوریه ادامه دارد.

مهمترین تحولات میدانی و سیاسی امروز در سوریه

قدس آنلاین، یک منبع نظامی سوری گزارش داد که گروه های تروریستی و در رأس آنها جبهه النصره، با انجام حملات انتحاری در اطراف غربی و شرقی شهر درعا، به ایجاد نا امنی در جنوب سوریه و جلوگیری از مصالحه های محلی ادامه می دهند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش سوریه با حملات تروریستی مقابله کرده اند و به مواضع گروه تروریستی النصره پاتک زدند که به دنبال آن این گروه تروریستی خسارت های سنگینی را متحمل شد.

الرقه: 
منابع محلی از دست یابی به جسد یکی از اعضای نیروهای دموکرات کرد که به دست افرادی ناشناس در شهرک "الکرامه" در ریف شرقی دمشق کشته شده است خبردادند.

حلب: 
به دنبال درگیری میان گروه های "جبهه شامی" و "تیپ المعتصم" وابسته به گروه مسلح در شهر "عفرین" در ریف شمالی حلب، دو عنصر مسلح کشته و چهار نفر دیگر از آنها زخمی شدند. این درگیری به دنبال اقدام عناصر مسلح "المعتصم" به خودرویی متعلق به "جبهه شامی" درگرفت.

ادلب:
بمبی که افراد ناشناس در شهر "دانا" در ریف شمالی ادلب کار گذاشته بودند منفجر شد که اطلاعاتی از میزان تلفات آن منتشر نشده است.

یکی از گردان های نظامی ترکیه به همراه ادوات نظامی خود از طریق گذرگاه "کفرلوسین" در مرز سوریه و ترکیه، وارد شهرک "صلوه" در ریف شمالی ادلب شدند.

در عرصه سیاسی نیز، "بشار جعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز گذشته تاکید کرد: اگر جامعه بین الملل به پیشنهادات و هشدارهای دولت سوریه طی هفت سال گذشته در مورد همدستی برخی کشورها و دستگاه های اطلاعاتی آنها با عناصر تروریستی و کمک به ورود آنها به سوریه و عراق گوش داده بود، تاکنون گروه های تروریستی به طور کامل نابود شده بودند.

علاوه براین، وزارت دفاع روسیه گزارش داد دو فروند بالگرد جنگی این کشور از نع "کا-52" از پایگاه "حمیمیم" در غرب سوریه به روسیه بازگشتند تا تعداد هواپیماها و بالگردهایی بازگشتی این کشور به آشیانه خود در روسیه به 13 فروند برسد.

منبع: المنار

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.