نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری سبزوار ۳ سال است که به حال خود رها شده است.

استادیوم ۱۵ هزار نفری سبزوار به حال خود رها شده است

حسین مقصودی با اشاره به وضعیت استادیوم نیمه کاره 15 هزار نفره سبزوار اظهار داشت: استادیوم 15 هزار نفری سبزوار در سال 84 کلنگ‌زنی و مدتی کار شد اما متاسفانه سه سال است که رها شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همین راستا در طول 2 سال اخیر حداقل 6 جلسه با وزیر ورزش و معاونان وزارتخانه برگزار کرده‌ایم و پروژه را به عنوان یک پروژه ملی و درخواست مردم مطرح و پیگیری کردیم. در جلسات اولیه وزارتخانه سالی 60 میلیارد ریال در بودجه سال 95-96 اعتبار گذاشتند اما به دلیل اینکه بودجه‌های کشور به دلیل تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت و کمبود نقدینگی محقق نشد این پروژه هم در همین راستا گریبان‌گیر این معضل شد.

مقصودی بیان کرد: در سال گذشته به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد شد که 5 هکتار از زمین این پروژه جدا شود و به صورت مسکونی_تجاری تبدیل و به بخش خصوصی واگذار کنیم که بدهی‌های قبلی را پرداخت کند و کار را ادامه دهد که از این طرح استقبال شد و کارشناسان با حضور در شهرستان از طرح بازدید کردند.

وی تصریح کرد: این نظر به عنوان یک شروع کار جدید تایید شد اما یکی از مشکلات در این مسیر انتقال سند پروژه است که معضلاتی دارد. در سال 97 نیز یک اتفاق جدید در سازمان مدیریت برنامه ریزی افتاد که برای نخستین بار، قسمتی از بودجه‌های ملی که به شهرستان‌ها اختصاص داشت در اختیار نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اینکه اعتبار نیست و بودجه‌ها اختصاص نمی‌یابد نمایندگان خودشان تشخیص دهند چه مبلغ این اعتبار در کدام پروژه ملی شهرستان هزینه شود. سهم سبزوار از این اعتبارات 120 میلیارد ریال بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد به 150 میلیارد ریال افزایش یافت که این اعتبارات براساس جمعیت شهرستان است.

مقصودی افزود: طبق قاعده رسمی سهم هر نماینده 50 درصد این اعتبار بود و با توجه به اینکه اگر می‌خواستیم این پول را تجزیه کنیم، به هر شهرِ منطقه عددی اختصاص می‌یافت و در نهایت کار مفیدی انجام نمی‌شد اما با جلساتی که نمایندگان با هم داشتند 90 میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن، 40 میلیارد ریال به استادیوم و 20 میلیارد ریال به تکمیل پردیس دانشگاه علوم پزشکی یافت.

وی بیان کرد: بعد از این اقدام وزیر ورزش نیز 60 میلیارد ریال برای ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار اختصاص دادند. در فروردین ماه سال جاری معاون وزیر از پروژه بازدید کرد و قرار شد 100 میلیارد ریال اعتباری که نمایندگان و وزراتخانه به طرح اختصاص داده‌اند را فازبندی و هزینه کنیم چون اگر بخواهیم این پول را در کل پروژه هزینه کنیم مقدور نیست و امید است که فاز اول این پروژه را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.