همدان- رئیس مرکز امور وکلا ومشاوران حقوقی استان همدان اظهار کرد:برای نخستین باروکلا ومشاوران حقوقی به صورت رایگان از کودک بزه وآسیب دیده حمایت خواهند کرد.

حمایتی رایگان  وکلا از کودکان آسیب دیده
به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا ترکستانی  به مناسبت هفته قوه قضائیه  اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۴ نفر وکالت رایگان دریافت کرده‌اند، ۱۱۱ نفر از وکلا در ۱۱۱ پرونده تسخیری ورود کردند و به ۱۳ هزار و ۱۹۳ نفر مشاوره حقوقی رایگان ارائه شده است.
وی ادامه داد: در یک روز از هفته قوه قضائیه نیز ۶ نفر از وکلای مجرب در دادگستری استان همدان مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان یادآور شد: فردا همزمان با هفتم تیرماه روز شهادت دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه، تمام وکلا از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در دفاتر وکالت خود مشاوره حقوقی رایگان می‌دهند.
وی با بیان اینکه فردا ۱۱ صبح همه وکلا و مشاوران حقوقی با نماینده ولی فقیه دیدار می‌کنند، افزود: برنامه زیارت قبور شهدا نیز روز پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح با حضور تعدادی از وکلا در مزار شهدا برگزار می‌شود.
ترکستانی با تأکید بر اینکه ۲۸۳ وکیل در سطح استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: برای نخستین بار وکلا و مشاوران حقوقی حمایت خود را از کودک بزه و آسیب‌دیده به صورت رایگان خواهند داشت که این مسئله در راستای احقاق حق کودک است.
وی با اشاره به فعالیت موسسات حقوقی غیرمجاز نیز بیان کرد: موسسه‌ای غیرمجاز است که تشکیل‌دهنده آن غیر وکیل باشد که مردم نباید به این موسسات غیرمجاز اعتماد کنند.
رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان با تأکید بر اینکه وکالت امری تخصصی است، افزود: برای امر وکالت فارغ‌التحصیلان حقوقی در دوران کارآموزی آموزش‌های لازم را می‌گذرانند و پس از طی مراحل کارآموزی نائل به پروانه وکالت می‌شوند در حالی که هر شخص نمی‌تواند در امر وکالت و مشاوره حقوقی باشد و این جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری آمار موسسات غیرمجاز هستیم تا برخورد کنیم که اکنون ۶ تا موسسه غیرمجاز شناسایی شده است.
ترکستانی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ داوری و نهادینه کردن نهاد داوری به دستگاه قضایی در کاهش پرونده ورودی بیان کرد: این مسئله از طریق گنجاندن شرط داوری به مردم است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پرونده‌ها به منظور ارائه مشاوره خانواده بوده است، یادآور شد: در تمام طول سال ارائه خدمات به تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از جمله وکالت و مشاوره حقوقی رایگان است.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.