نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علوم پزشکی گناباد در برگزاری آزمون سراسری گفت: تعداد داوطلبان گنابادی کنکور سال ۹۷ نسبت به سال گذشته، ده درصد رشد یافته است.

رشد ده درصدی داوطلبان گنابادی کنکور سال ۹۷

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی گناباد و نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون سراسری در جمع خبرنگاران گفت: ۱۶۴۸ داوطلب گنابادی در کنکور سال ۹۶ شرکت داشتند که این تعداد در کنکور امسال به ۱۸۱۳ داوطلب رسیده است که رشد ده درصدی را نشان می‌دهد. همچنین این تعداد نسبت به کنکور سال ۹۵ که ۱۵۲۹ داوطلب گنابادی داشت، ۱۹درصد رشد یافته است.

دکتر عباس‌نژاد ادامه داد:  از مجموع ۱۸۱۳شرکت‌کننده  آزمون سراسری امسال، ۱۰۱۵ داوطلب در گروه علوم تجربی،   ۱۲۹ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی، ۲۴۴ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۲۵۶ داوطلب در گروه زبان های خارجی و ۱۶۹داوطلب در گروه هنر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بیش از نیمی از داوطلبان گنابادی کنکور امسال در گروه علوم تجربی ثبت‌نام کردند

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ به رشد ۱۵ درصدی داوطلبان گنابادی در گروه علوم تجربی اشاره کرد و افزود: در کنکور سال گذشته، ۸۸۳ داوطلب در گروه علوم تجربی شرکت داشتند که امسال این تعداد به ۱۰۱۵ داوطلب رسیده است.

دکتر عباس‌نژاد با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال، ۴۳۳ داوطلب برادر و ۵۸۲ داوطلب خواهر در گروه علوم تجربی شرکت کردند، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان در این گروه آزمایشی، ۵۶ درصد تعداد کل داوطلبان آزمون سراسری در شهرستان گناباد را شامل می‌شود.

کاهش تعداد داوطلبان گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی

دکتر عباس‌نژاد با بیان اینکه امسال ۱۲۹ داوطلب گنابادی در گروه علوم ریاضی و فنی شرکت دارند، تصریح کرد: این تعداد نسبت به داوطلبان سال گذشته که ۱۶۶ نفر بودند، کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ۱۲۹ داوطلب گروه ریاضی و فنی، ۸۷ نفر برادر و ۴۲ نفر خواهر هستند.

وی با اشاره به شرکت ۲۴۴ داوطلب در گروه علوم انسانی، اظهار کرد: تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی در کنکور امسال، نسبت به کنکور سال گذشته که ۲۵۹ داوطلب بودند، کاهش شش درصدی را نشان می‌دهد.

دکتر عباس‌نژاد عنوان کرد: از تعداد ۱۸۱۳ داوطلب گنابادی کنکور سال۹۷، ۷۸۸ داوطلب معادل ۴۳/۵درصد داوطلبان برادر و ۱۰۲۵ داوطلب معادل ۵۶/۵ درصد داوطلبان، خواهر هستند.

وی با بیان اینکه امسال هم همچون سال گذشته، کنکور سراسری در مدت دو روز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد، گفت: در نخستین روز برگزاری کنکور سراسری امسال که صبح پنجشنبه ۷ تیرماه برگزار خواهد شد، ۱۲۹ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و ۲۴۴ داوطلب در گروه علوم انسانی با هم به رقابت می‌پردازند.

دکتر عباس‌نژاد تصریح کرد: آزمون گروه هنر نیز با شرکت ۹۹ داوطلب خواهر و ۷۰ داوطلب برادر، عصر روز پنجشنبه ۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  ۵۸۲ داوطلب خواهر و ۴۳۳ داوطلب برادر گروه علوم تجربی، صبح جمعه ۸ تیرماه با سایر داوطلبان این گروه در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: آخرین آزمون کنکور سراسری سال ۹۷، عصر روز جمعه ۸ تیرماه با رقابت ۱۵۴ داوطلب خواهر و ۱۰۲ داوطلب برادر در گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.