کرج- دومین جلسه شورای عالی ورزش و ساماندهی امور جوانان استان البرز با محوریت برگزاری ۳ رویداد مهم ورزشی در این استان به انجام رسید و از میزبانی مسابقات بین المللی به عنوان یک فرصت بی نظیر در جهت معرفی ظرفیت های البرز یاد شد.

میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی برای معرفی ظرفیت های البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که عصر روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد علاوه بر ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان در خصوص میزبانی البرز از مسابقات کشتی و قایقرانی اسلالوم قهرمانی آسیا بحث وتبادل نظر شد.

استاندار البرز در این نشست با بیان اینکه برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی برای استان البرز یک فرصت بی نظیر محسوب می شود گفت: میزبانی از این مسابقات فرصتی مناسبی برای معرفی استان البرز محسوب می شود.

محمدعلی نجفی با اشاره به میزبانی های موفق البرز از رویدادهای بین المللی در دو رشته تکواندو وکشتی در سال گذشته بیان کرد:باتوجه به میزبانی البرز از مسابقات قایقرانی اسلالوم سازمان‌ آب می بایست همکاری لازم را برای این رویداد ورزشی داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امداد و خدمات رسان را موظف به همکاری برای میزبانی رویدادهای ورزشی هستند و گفت: اداره کل گردشگری ضرورت دارد اقدامات مناسبی برای ایجاد غرفه‌های صنایع دستی و تورهای گردشگری ورزشکاران خارجی فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این جلسه با تاکید براینکه مشکلات زیرساختی مانع از توسعه ورزش استان نشده است گفت: در ماه های آینده البرز میزبان ۳ رویداد بزرگ ورزشی در سطح ملی و آسیایی است.

امیر غفرانی افزود: مسابقات کشتی نونهالان آسیا برای اولین بار به میزبانی ایران در کرج برگزار خواهد شد ضمن آنکه آبان ماه امسال میزبان رقابت های آسیایی قایقرانی اسلالوم در رودخانه کرج خواهیم بود.

این مسئول به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ۲۲ تیرماه به میزبانی کرج اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته جمعیتی در حدود یکصد هزار نفر در این همایش مشارکت خواهند کرد.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی  که به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشت با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات اسلالوم در رودخانه کرج منجر به آلودگی آن نخواهد شد گفت: استان البرز در طول سالیان به عنوان یک قطب برای رشته قایقرانی کشور مطرح بوده است.

خسرو ابراهیمی افزود: مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا روزهای ۹ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری به میزبانی رودخانه کرج برگزار می شود.

وی از بازدید رییس فدراسیون جهانی قایقرانی از سایت رودخانه کرج طی دو هفته آینده خبرداد و وگفت: به همین منظور و برای رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، لازم است تا در زمان بازدید و زمان مسابقه، شاخص آب این رودخانه استاندارد سازی شود.

رتبه نخست البرز در حوزه جوانان کشور

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در بخشی دیگر از این جلسه به موضوعات حوزه جوانان اشاره کرد و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: خوشبختانه هماهنگی در خصوص حوزه جوانان میان دستگاههای استان البرز بیشتر شده است.

قدرت الله شمیرانی با بیان این که استان البرز در حوزه جوانان سرآمد کشور بوده و ۴ سال متوالی در جایگاه نخست قرار گرفته است گفت: براساس اعلام معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و در آخرین ارزیابی استان البرز در شاخص های مربوط به حوزه جوانان رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه درهفته جوان ۳۸۴ برنامه با مشارکت ۴۰ هزار جوان در البرزبرگزار شده است گفت: در این بخش نیز رتبه اول به البرز اختصاص دارد.

شمیرانی خاطرنشان کرد:در سال جاری ۱۸ برنامه شاخص و بزرگ برگزار شده که از آن جمله می توان به آزاد سازی ۳۵ زندانی ۱۴ الی ۲۹ سال جرایم غیرعمد اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.