آزمون سراسری سال ۹۷ با رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی آغاز شد و طبق گفته رئیس سازمان سنجش در مجموع شانس قبولی افراد ۷۵ درصد است.

رقابت داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در کنکور ۹۷؛ شانس قبولی ۷۵ درصدی داوطلبان

به گزارش قدس آنلاین، کنکور سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه‌ها، موسسات غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور و کد رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز به کار کرد و طی امروز و فردا یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

صبح امروز پنج شنبه ۷ تیر داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی به رقابت پرداختند که در گروه علوم ریاضی ۱۴۴ هزار و ۵۰ داوطلب و علوم انسانی ۲۰۵ هزار و ۲۶ داوطلب حضور دارند.

طبق اعلام مشاور عالی سازمان سنجش در گروه علوم ریاضی تعداد ظرفیت‌های موجود از تعداد داوطلبان بیشتر است و در گروه علوم انسانی نیز تعداد ظرفیت‌ها و تعداد داوطلبان تقریبا با یکدیگر برابر است و بیشترین رقابت در گروه علم تجربی انجام می‌شود چرا که ۶۳.۵ درصد داوطلبان متقاضی این گروه آزمایشی هستند.

بعد از ظهر امروز گروه آزمایشی هنر به رقابت می‌پردازند که آزمون رأس ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.

در آزمون سراسری به هر داوطلب دو دفترچه شامل سوالات عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود که سوالات عمومی مشترک است و سوالات اختصاصی متناسب با رشته داوطلب طراحی شده است.

دفترچه آزمون عمومی شامل سوالاتی در دروس زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان انگلیسی و زبان عربی است که داوطلب باید به ۱۰۰ سوال در مدت ۷۵ دقیقه جواب دهد.

طبق اعلام ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش ۵۹ درصد داوطلبان شرکت کننده در آزمون امسال زن و ۴۱ درصد مرد هستند که بیشترین شرکت کننده با ۶۴۲ هزار نفر در گروه علوم تجربی قرار دارد. همچنین آمار متقاضیان در مقایسه با کنکور سال گذشته حدود ۲۷ هزار نفر افزایش داشته است.

خدایی گفته است که سال گذشته ۷۲۵ هزار ظرفیت در دانشگاه ها وجود داشت که قبول نهایی ۳۸۸ هزار نفر بود. یعنی بیش از ۸۵ درصد داوطلبان بدون شرکت در کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و برای امسال بدین صورت است که بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد ۷۵ درصد داوطلبان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

طبق گفته های رئیس سازمان سنجش میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۷ برای دارندگان دیپلم ۲۵ درصد و برای پیش دانشگاهی ۵ درصد به همراه ۲۵ درصد دیپلم است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.