بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال هزار و ۴۰۰ حامی جدید برای ایتام این استان جذب شد، گفت: این خیران حمایت هزار و ۶۱۸ فرزند محسنین و یتیم را بر عهده گرفتند.

جذب ۱۴۰۰ حامی ایتام در ماه رمضان امسال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از کمیته امداد، عباس اهرابی، با اشاره به اینکه حامیان ماهیانه به‌طور میانگین ۵۰ هزار تومان به‌حساب ایتام واریز می‌کنند، افزود: علاوه بر این خیران در رفع سایر نیازهای این فرزندان از قبیل پوشاک، لوازم‌خانگی، جهیزیه، نوشت‌افزار نیز مشارکت دارند.

وی شمار فرزندان تحت حمایت طرح محسنین و اکرام ایتام را شش هزار و ۷۰۰ نفر برشمرد و افزود: مجموع حامیان این نهاد، پیش از ماه مبارک رمضان ۲۵ هزار و ۳۰۰ خیر بودند که هم‌اکنون این رقم به ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه حامیان طی ماه مبارک رمضان امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فرزندان تحت حمایت خود در قالب فطریه وعیدی کمک کردند، بیان کرد: درمجموع حامیان طی سه‌ماهه ابتدای سال ۹۷ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی داشتند.

اهرابی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از خانوار این استان تحت حمایت کمیته امداد این استان، عنوان کرد: با توجه به محدودیت در منابع دولتی، برای حل تمامی مشکلات این مددجویان به همراهی و کمک مؤسسات خیریه و خیران جامعه نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰ هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۴۹ هزار و ۴۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قراردادند، بیان کرد: این در حالی است که ۱۲ هزار خانوار نیز با جمعیت ۲۴ هزار نفر از خدمات موردی این نهاد بهره‌مند هستند که به‌این‌ترتیب حدود ۱۶ درصد از مردم این استان به خاصه از خدمات دائمی و موردی این نهاد بهره‌مند هستند.

اهرابی یادآور شد: طی سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بودجه صرف کمک‌معیشت خانوارهای تحت حمایت این نهاد شد که این اقدام تنها بخش کوچکی از نوع خدمات‌دهی به این مددجویان است.

وی در ادامه به حمایت کمیته امداد از ۱۷ هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دو هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که پس از ۱۰ سال بر اساس قانون تأمین اجتماعی بازنشسته و از چرخه این نهاد خارج و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی می‌شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.