قدس آنلاین: کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حوزه بازرسی‌ها استان خراسان رضوی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی در بارزسی‌های صورت گرفته حائز رتبه دوم شد

به گزارش قدس آنلاین منطقه خراسان، مهدی مقدسی ظهر امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی کالای ایرانی (ساخت ایران) و دهمین نمایشگاه اختصاصی فرش دست‌بافت در سالن جلسات نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد:وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه است و این وظیفه را تاکنون به درستی دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در حوزه برندسازی در پوشاک اقدامات خوبی انجام داده‌ایم. یکی از اهدافی که در سال جاری به آن بیشتر پرداختیم افزایش بازرسان در حوزه بازرسی را تا ۲ برابر افزایش داده‌ایم.

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت کامل شود و در اندازه‌گیری آن کوچک‌ترین عوامل را در نظر گرفت. طبق آمار امسال کشفیات ما بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مقدسی بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا استان خراسان رضوی رتبه اول از آن خود کرده است، در حوزه بازرسی‌ها نیز استان خراسان رضوی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در بخش مبارزه با کالاهای تقلبی نیز باید گفت که به تولید داخلی کشور لطمه وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: در بحث خدمات پس از فروش حق و حقوقات مصرف‌کننده نظام صنفی چه در کالای داخلی و چه در کالای خارجی رسمی کاملا مشخص است.

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: کالایی که به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شود هیچگونه خدمات پس از فروشی نخواهد داشت، باید خدمات پس از فروش در شهرهای مختلف در مرکز اصناف و بازرگانان توسط واحدهای تولیدی داخل و چه در واردات رسمی معرفی شود.

همچنین در ادامه این نشست هادی مخملی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی بیان کرد: نمایشگاه فرش دست‌بافت به صورت کامل‌تر در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم معنی درست و دقیق سال حمایت از کالای ایرانی به درستی در بین مردم ترویج دهیم.

وی گفت: باید با یک عزم ملی کالای ایرانی به جهان معرفی کنیم. فرش دست‌بافت یک تولید ملی و ایرانی‌ترین کالای تولیدی است زیرا با دستان قدرتمند یک ایرانی بافته می‌شود. رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی خاطرنشان کرد:استان خراسان به عنوان قطب فرش دست‌باف کشور است و این فرش به لحاظ تنوع، طرح و نقشه خود از جایگاه والایی در نزد ایرانیان برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.