قدس آنلاین: رئیس دادگستری کلات با اشاره به‌کاهش ۹۰ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری این شهرستان؛ گفت: دادگستری کلات در خراسان رضوی از نظر کاهش جمعیت کیفری، ورودی و موجودی پرونده رتبه نخست را دارد.

کاهش ۹۰ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری کلات

به گزارش قدس آنلاین حسن محمدزاده در کلات با اشاره به‌کاهش ۹۰ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری این شهرستان؛ گفت: دادگستری کلات در خراسان رضوی از نظر کاهش جمعیت کیفری، ورودی و موجودی پرونده رتبه نخست را دارد.

رئیس دادگستری کلات با ابراز خرسندی نسبت به‌کاهش ۵۰ درصدی ورودی ۳ (پرونده به‌دادسرا) و همچنین کاهش ۵۰ درصدی پرونده به‌دادگاه در این شهرستان؛ متذکر شد: بیشترین اقدامات پیشگیرانه ما در کلات، در بحث تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق بوده است.

وی اضافه کرد: در گذشته، در کلات، تنها مشاوره‌ای که به‌جوانان قبل از ازدواج داده می‌شد، مشاوره شبکه بهداشت در تنظیم خانواده بود، اما با ریشه‌یابی مشکلات در این شهرستان، اقدام به‌ایجاد مراکز مشاوره تخصصی قبل از ازدواج توسط دستگاه‌های مربوطه کردیم که از تاثیرات آن، کاهش قابل ملاحظه طلاق در دو سال اخیر بوده است.

محمدزاده از ساخت زندان در کلات خبر داد و گفت: خوشبختانه در این شهرستان، زندانی کیفری زیادی نداریم، اما برای همان تعداد زندانی، هم دستگاه قضا و هم خانواده‌های زندانیان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند که با شروع ساخت زندان، مشکلات و تحمیل هزینه‌ها به‌دستگاه قضا و خانواده‌ها مرتفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.