۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 607823

مدیرعامل بانک مسکن از اعمال محدودیت برای پرداخت تسهیلات در برخی مناطق خبر داد.

اعمال محدودیت برای پرداخت وام مسکن

به گزارش قدس آنلاین،ابوالقاسم رحیمی‌انارکی  با بیان اینکه بانک مسکن در صدد حذف پرداخت تسهیلات به مناطقی است که متقاضی برای واحدهای ساخته شده در آن مناطق وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت نبود تقاضا برای مسکن در برخی مناطق، تسهیلات به این مناطق پرداخت نخواهد شد. این تصمیم مهمی جهت افزایش توان پرداخت تسهیلات به مناطقی است که تقاضا برای ساخت وخرید مسکن در آن وجود دارد.

وی در عین حال افزود: در این مورد با فقر اطلاعاتی مواجه هستیم که در صدد افزایش اطلاعات خود در این زمینه از طریق مجاری مختلف برآمده ایم.

وی همچنین گفت: در چارچوب سیاست های اعتباری که امسال در بانک مسکن دنبال شد تعداد واحدهای مشمول دریافت تسهیلات مشارکت مدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی رسید.

وی افزود:همچنین این میزان به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده بالغ بر ۷۰ درصد رشد نسبت به بهار پارسال را تجربه کرد، این در حالی است که در تسهیلات خرید مسکن نیز حجم تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد واحد مسکونی ۵۱ درصد و به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، تعداد تسهیلات جعاله پرداخت شده به واحدهای مسکونی نیز طی سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش یافت و به لحاظ مبلغ نیز رشد ۲۰۹ درصدی را تجربه کرد.به این ترتیب،در مجموع تعداد واحدهایی که از تسهیلات مسکن پرداخت شده از سوی بانک مسکن در سه ماهه اول سال جاری برخوردار شدند به ۷۰ هزار واحد رسید که رشد ۶۶ درصدی به لحاظ تعداد واحد و رشد ۷۴ درصدی به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداخت شده را نشان می دهد.

رحیمی‌انارکی تاکید کرد: به زودی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی در قالب بازار رهن ثانویه مسکن منتشر خواهد شد که از منابع حاصل از آن به عنوان پشتوانه سیاست اعتباری بدون سپرده بانک استفاده می­ شود.

وی تاکید کرد: سیاست های اعتباری بانک مسکن زمانی موفق خواهد بود که انبوه سازان در این مسیر با بانک مسکن همراهی کنند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.