بجنورد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به مراحل متعدد خشکسالی گفت: پس از خشکسالی هواشناسی، آب شناسی و خشکسالی کشاورزی، شرایط سخت تری از خشکسالی ها دامنگیر جامعه می شود و اکنون در این مرحله قرار داریم.

در مراحل سخت خشکسالی به سر می بریم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مهندس سید ابراهیم علوی در دیدار مدیران عامل شرکتهای آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی با امام جمعه بجنورد، افزود: میزان بارشهای مفید و موثر از جمله بارشهای برف در سالهای آبی اخیر در این استان در مقایسه با سالهای قبل تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه، روحانیان به ویژه ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش بسیار موثری در جلب افکار عمومی برای سازگاری با کم آبی داشته باشند، مناسبت هفته اول تیرماه با عنوان هفته ترویج مصرف بهینه آب را یادآور شد و خواستار همکاری آنها با مسئولان دستگاههای اجرایی برای هماهنگی بیشتر افکار عمومی شد.

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد نیز در این نشست گفت: یکی از مقولات مهم در دنیای امروز جنگ آب است، و علاج این موضوع صرفه جویی است صرفه جویی هم در خانواده ، هم در کشاورزی، و هم در سایر زمینه ها که وظیفه همه ارگانها و سازمان ها است.

وی گفت: پیشنهاد مقام معظم رهبری در سفر به استان در این زمینه، مدیریت جمعی، یکپارچگی و تعاون و همکاری بوده است و باید محصولاتی کشت شوند که آب کمتری نیاز داشته باشد.

وی تاکید کرد: دیگر زمان غرقابی گذشته است و باید با به سمت مدرنیزه کردن کشاورزی رفت و با روشهای قطره ای و کشت محصولات کم آب این وضعیت بحرانی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: باید شرایط را مدیریت و راهکارها را جستجو کنیم تا با مصرف کمتر آب، محصولات مطلوبی داشته باشیم و نگذاریم به اقتصاد استان آسیب وارد شود.

یعقوبی یادآور شد: دشمن به دنبال فشارهای روانی اقتصادی، و عملی کردن نقشه خویش است اما ما مردم ایران باید کشور خودمان را بسازیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) با مضمون اینکه، هرجا در زندگی مردم سختی بیشتر شود، اخلاق مردم تندتر میشود کم حوصله و بی صبر می شوند، از مدیران خواست با مدیریت درست از این پیچ تاریخی و جغرافیایی به سلامت عبور کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.