امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲.۱ دلار کاهش یافت که میزان کاهش در یک ماه گذشته هم ۴۸.۹ دلار بوده است، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی روزهای آینده قیمت طلا بیشتر کاهش یابد.

قیمت طلا ۲دلار کاهش یافت/ پیش‌بینی کاهش بیشتر در روزهای آینده

به گزارش قدس آنلاین،امروز در بازار جهانی قیمت طلا ۲.۱ دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت ۱۲۴۹.۵ دلار به فروش رفت. 

براساس گزارش رویترز، تنها در ماه جاری قیمت طلا بیش از ۳ درصد کاهش یافته و شاخص‌های تکنیکی حاکی از این است که در آینده هم قیمت طلا با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد. 

یکی از دلایل مهم کاهش ارزش طلا بالا رفتن ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده که به بیشترین میزان در سال ۲۰۱۸ رسیده است. 

رابطه دلار با طلا معمولا الاکلنگی است، زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود، قیمت طلا پایین می‌آید، چرا که دلار باارزش معمولاً خرید طلا را با دیگر ارزها گرانتر می‌سازد، بنابراین تقاضا در بازار کاهش یافته و متعاقب آن قیمت طلا هم پایین می‌آید. 

دلیل دوم کاهش قیمت طلا، افت قیمت پلاتینوم به کمترین میزان از فوریه ۲۰۱۶ است که معمولا بازار این فلز گران‌قیمت با طلا همسو هستند.

امروز قیمت طلا در کمترین زمان ۱۲۴۸ دلار و ۴۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۲۵۳ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. 

قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته ۴۸.۹ دلار کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته تنها ۷۰ سنت افزایش همراه شد. در حقیقت قیمت امروز طلا تقریبا معادل قیمت یک سال گذشته است. 

در گروه سایر فلزات گرانبها هم امروز نقره رشد ۸ سنتی داشت و به قیمت ۱۶.۰۹ دلار در هر اونس معامله شد. 

فلزات پلاتینوم و پالادیوم هم کاهش‌هایی به ترتیب ۶ و ۷ دلار را تجربه کردند. 

دیوید مژر مدیر تجارت فلزات در هایرج‌فیوجرز گفت: «مهمترین نکته برای کاهش قیمت طلا، افزایش ارزش دلار و فشار روی طلا است». 

همچنین اسکاتی‌مکات، تحلیلگر می‌گوید: با شکستن فضای روانی قیمت ۱۲۵۰ دلار، قیمت طلا طی روزهای آتی هم با کاهش مواجه خواهد شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.