همدان- مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه در صدد افزایش تعداد وسقف تسهیلات پرداختی به بازنشستگان هستیم گفت :۳۰۰ هزار نفر از وام های صندوق بهرمند شداند

بهره مندی۳۰۰ هزار نفر از وام  صندوق بازنشستگی
به گزارش قدس آنلاین ، جمشید تقی زاده در نشست روسای کانون‌های بازنشستگان اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه صندوق متعلق به بازنشستگان است و در نظر داریم با ارتقای مدیریت‌های این شرکت‌ها آن‌ها را از رکود خارج کرده و منابع بیشتری را برای صندوق مهیاسازیم.
وی افزود: دو خانه امید در همدان برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و برنامه‌های علمی، آموزشی و هنری برای بازنشستگان ارائه خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه ما به یک خانواده ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفری خدمات می‌دهیم که یک‌هشتم جمعیت کشور و یک‌سوم جمعیت فعال کشور را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: آب، محیط‌زیست و صندوق‌ها سه چالش عمده کشور بوده‌اند و از این نظر صندوق بازنشستگی باید قدرت خود را بازمی‌یافت و مطابق منزلت بازنشستگان به آنان خدمات ارائه می‌کرد.
وی متذکر شد: یکی از موارد تأثیرگذار در بخش معیشت قانون خدمات کشوری است و در این زمینه رایزنی‌های لازم با کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان است.
موظف شدن بیمه ملت برای تدوین بسته حمایتی بهداشت و درمان بازنشستگان، ارائه خدمات ورزشی و تفریحی به بازنشستگان، برگزاری جشنواره‌های استانی برای بازنشستگان، تلاش برای تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس، پیگیری ارائه سفرهای تفریحی و تورهای گردشگری و زیارتی و تفویض بخشی از اختیارات صندوق به کانون‌ها از جمله دیگر مواردی بود که تقی‌زاده به آن اشاره کرد.
*تصویب قوانین احساسی بار مالی صندوق بازنشستگی را افزایش می‌دهد
مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشور نیز در تشریح هم‌طرازی و مناسب‌سازی حقوق افراد شاغل و بازنشسته گفت: کارکرد صندوق‌های بازنشستگی بیمه‌ای است و هر افزایشی که برای حقوق شاغل اتفاق بیفتد اضافه باری را بر صندوق بازنشستگی تحمیل می‌کند.
اکبر شیرمحمدی با بیان این‌که منابع درآمدی صندوق کسور بازنشستگی و سرمایه‌گذاری است، افزود: ۲۸ قانون بارهایی را بر منابع صندوق بازنشستگی تحمیل کرده و ما وقتی در نشست با صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی قوانین خودمان را تشریح کردیم یکی از مسئولان آنها گفت اگر این‌قدر قوانین و پرداخت‌ها در ایران سخاوتمندانه است کاش در ایران زندگی کنم.
وی چند پرداختی‌ها و افزایش حقوق شاغلان را از جمله مصادیق افزایش بار تحمیلی بر صندوق دانست و ادامه داد: هزینه‌کردها باید با منابع متعادل باشد، در غیر این صورت اگر مبنای هر وضعیت احساسی قانونی تصویب و باری بر صندوق تحمیل شود شرایطی مانند یونان محتمل است.
مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشور افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان که در برنامه ششم به آن اشاره‌شده بار مالی بسیار بزرگی معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان را بر دولت تحمیل می‌کند.
وی افزود: با توجه به این بار مالی افزایش پلکانی مدنظر قرار گرفت که ایراداتی داشت و همچنین لازم بود سابقه و جایگاه در تناسب پرداخت‌ها لحاظ شود که به‌ این‌ ترتیب افراد بنابر برخورداری از شاخص‌های ۳۰ سال سابقه به بالا و سوابق مدیریتی مستمر و سابقه حضور در جبهه از امتیازاتی برخوردار شدند.
شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین حقوق سال گذشته یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که امسال به دومیلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید، یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار تومان اختلاف بین حقوق بازنشستگان مشمول همسان‌سازی و سایر بازنشستگان وجود دارد و از این نظر دولت افزایش حقوق بالای پنج میلیون تومان را محدود کرد.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.